شناسه خبر:61717
1401/8/3 01:39:48
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

بیمارستان نیمه‌کاره نباید افتتاح می‌شد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم نهاوند گفت: یکی از ظلم‌هایی که به نهاوند شده این است که پروژه بیمارستان این شهر به‌صورت نیمه‌تمام افتتاح می‌شود و نباید بیمارستانی که هنوز تکمیل نشده، افتتاح شود.

علیرضا شهبازی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند اظهار کرد: مشکلات شهرستان زیاد است و بسیاری از مشکلات تأمین نشدن پول و اعتبارات بوده؛ اختلافات سیاسی و حاشیه رفتن مدیران عامل عقب‌ماندگی نهاوند است.

وی با بیان اینکه کلیه مشکلات نهاوند را به‌صورت شخصی و به‌تنهایی در استان و مرکز پیگیری می‌کنم، افزود: مشکلات راه‌های مواصلاتی شهرستان ازجمله محور فیروزان و آورزمان به‌طور جدی درحال پیگیری و انجام است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در شهرستان با وجود مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی، راه‌های مواصلاتی و غیره وجود دارد در تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کشور، استان و شهرستان به دنبال خدمت‌رسانی به مردم و برطرف شدن مشکلات هستیم، بیان کرد: وحدت و انسجام بین گروه‌های مختلف مهم‌ترین اصل برای توسعه و پیشرفت این شهرستان است که باید مورد توجه همه مسئولان و دلسوزان شهرستان و استان قرار بگیرد.

شهبازی گفت: رفع بیکاری و اشتغال جوانان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در دستور کار است، افتتاح فاز نخست دولومیت، احداث پتروشیمی و گاوداری چهار هزار رأسی و سایر پروژه‌های اشتغال‌زای شهرستان را مرتباً هر هفته در استان و مرکز پیگیری می‌کنیم؛ اما متأسفانه برخی‌ها تحرک و توجه لازم برای حل این مشکلات را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در بحث بیمارستان‌های نهاوند همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته‌ام یکی از ظلم‌هایی که به نهاوند شده این است که پروژه بیمارستان به‌صورت نیمه‌تمام افتتاح می‌شود، اضافه کرد: نباید بیمارستانی که هنوز تکمیل نشده افتتاح شود، بعضی‌ها از گفتن این موضوع بدشان می‌آمد، بنده می‌گویم این موضوع انتقاد نیست، درد دل است، بیمارستان زمانی باید افتتاح می‌شد که همه امکانات آن فراهم و تأمین می‌شد؛ اما متأسفانه در نهاوند به‌خاطر تبلیغات نیمه‌کاره بیمارستان را افتتاح کردند، نمونه آن بحث ساخت 16 واحد خانه‌های سازمانی پزشکان بوده که هم‌اکنون بنده پیگیر اعتبارات و احداث آن هستم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان جدید دستگاه سی‌تی‌اسکن نداشته، سیستم تهویه و سرمایشی و آسانسور را پیمانکاران تحویل نداده و نیمه‌کاره رها کردند که این موضوع را در روزهای گذشته در وزارت بهداشت پیگیری کردم و قرار است به‌زودی این مشکل حل شود، افزود: در این رابطه 10 دستگاه دیالیز و یک دستگاه مدرن سی‌تی‌اسکن 16 اسلایس تهیه و تحویل بیمارستان شده است.

شهبازی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی شهرستان بتنی کردن نهرهای خاکی و سنتی در حوزه کشاورزی است که به دنبال تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: سد گرین بزرگ‌ترین خدمت به مردم است؛ منت نمی‌گذارم، اما در هشت‌ماهه گذشته دولت یک ریال تخصیص عمرانی به این پروژه نداده است و فقط توانسته حقوق کارکنان را پرداخت کند.

شهبازی گفت: کمبود دارو و سرم در شهرستان داریم، چون مواد اولیه دارو را به کشور نمی‌دهند؛ بنابراین فهرست اقلام و داروهای ضروری را گرفته‌ایم که با تهیه بخشی از آن مشکلات را به حداقل برسانیم و من معتقدم و نیاز است این مشکلات از طریق خبرنگاران به‌عنوان مطالبه از مسئولین خواسته شود تا در جریان امور باشند و ما هم بتوانیم بهتر پیگیر حل این موارد باشیم.

شناسه خبر 61717