شناسه خبر:62164
1401/8/14 23:18:55

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند از صدور مجوز برای چهار مرکز آموزش جوارکارگاهی در نهاوند خبر داد.

احدالله ترکمان روز گذشته اظهار کرد: به‌منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر، تاکنون چهار مجوز جوارکارگاهی از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان صادر شده است.

وی گفت: این مراکز شامل مرکز جوار کارخانه‌های سیمان، کاسپین کوهدشت (که تولیدکننده مالت است)، قزل‌پروتئین گاماسیاب و کارخانه روغن کشت و صنعت هستند که آخرین آن‌ها توسط معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند افزود: مراکزی که به‌منظور گسترش آموزش‌های فنی‌و‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد‌ نیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی می‌شود، مراکز جوارکارگاهی نام دارند که آموزش در آن‌ها با نظارت و هدایت این مرکز صورت می‌گیرد.

وی افزود: این مراکز با سرمایه و مشارکت یک یا چند کارگاه به‌منظور آموزش کارکنان تازه استخدام شده یا افزایش مهارت کارکنان شاغل، در محل کارخانه تشکیل می‌شود.

ترکمان با بیان اینکه امروزه نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های لازم مبتنی بر مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: نیروی انسانی ماهر که در محیط کار واقعی آموزش‌های لازم را طی کند، می‌تواند از صلاحیت‌های حرفه‌ای لازم برخوردار باشد.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی با صلاحیت حرفه‌ای لازم، ابراز کرد: سرمایه انسانی در جوامع توسعه‌یافته و درحال توسعه یکی از مهم‌ترین عناصر مؤثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقای کیفیت تولید محصول است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند از برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارخانه‌ها خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته چهار دوره آموزش کامپیوتر و ایمنی در محیط کار توسط شرکت کاسپین کوهدشت و سه دوره کامپیوتر و ایمنی کار توسط کارخانه سیمان برگزار شده و یک دوره ویژه پرورش ماهی نیز به‌زودی از سوی شرکت پروتئین قزل‌گاماسیاب برگزار خواهد شد.

وی به گروه‌های هدف مورد نظر از سوی کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: شاغلان بخش کشاورزی، کارجویان در قالب طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بخش‌های صنعتی و کشاورزی، جامعه هدف این مراکز هستند.

شناسه خبر 62164