شناسه خبر:62645
1401/8/26 08:50:33
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد:

حل مشکل تنش آبی 160 روستا در همدان برگزاری رزمایش اقتدار

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از ورود گروه‌های جهادی و بسیجی برای حل مشکل تنش آبی 160 روستای همدان خبر داد و گفت: در این راستا با اختصاص 509 میلیارد تومان و انجام 400 کیلومتر شبکه‌گذاری، کار درحال انجام است.

سردار مظاهر مجیدی در جمع خبرنگاران بسیج را برخاسته از اندیشه متعالی امام راحل در حفاظت و حراست از انقلاب و ایجاد ساختاری از جنس مردم دانست و اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب، فرمان تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی توسط امام خمینی (ره) ابلاغ شد و در برهه‌های مختلف از حیات انقلاب اسلامی، نعمت‌ها و برکات بسیاری را برای کشور داشت.
وی با بیان اینکه بسیج هرجا نیاز کشور بوده مجاهدانه و جانانه وارد شده است، گفت: باید جوانان و نوجوانان را در سازمان بسیج وارد کرده و از ظرفیت آن‌ها برای پویایی کشور استفاده کنیم که به لطف خداوند حضور نسل جوان در پایگاه‌های مقاومت استان مشهود است.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از فعالیت یک‌هزار و 800 گروه جهادی در استان خبر داد و بیان کرد: این گروه‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه تأمین زیرساخت‌های استان به دولت کمک می‌کنند‌.
وی با اشاره به ورود گروه‌های جهادی و بسیجی برای حل مشکل تنش آبی 160 روستا، گفت: در همین راستا با اختصاص 509 میلیارد تومان و انجام 400 کیلومتر شبکه‌گذاری، کار درحال انجام است.
مجیدی با تأکید بر اینکه امیدواریم ظرف دو سال آینده مشکل آب شرب تمام روستاها را رفع کنیم، تأکید کرد: برای تحقق این مهم نیاز به کمک دستگاه‌های دولتی داریم که خوشبختانه در این زمینه پای کار هستند.
وی از راه‌اندازی 800 صندوق قرض‌الحسنه در استان با شبکه مردمی بسیج خبر داد و گفت: 60 میلیارد تومان از تخصیص استانی را برای ایجاد اشتغال قرار داده‌ایم که 50 میلیارد تومان جذب و 800 شغل در سطح استان ایجاد شده است.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه 240 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی اختصاص می‌یابد، از احداث 800 مسکن در استان با کمک گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: کار احداث 130 واحد آغاز شده و 65 واحد نیز هفته بسیج افتتاح می‌شود.
وی به فعالیت حلقه‌های صالحین و تمرکز روی مباحث تربیتی و بصیرتی اشاره کرد و گفت: آشنایی با قرآن و نهج‌البلاغه و روشنگری در بین بسیجیان از موضوعات مورد توجه است.
مجیدی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بسیج در خدمات‌‌دهی به مردم به‌ویژه در حوزه بسیج سازندگی، عنوان کرد: آسیب‌های محلات در این راستا شناسایی شده است و به دنبال این هستیم از ظرفیت موجود برای حل مشکلات مردم بهره ببریم.
وی با بیان اینکه بسیج به‌عنوان پیشقراول حل مشکلات پای کار است و امیدوارم از این ظرفیت مردمی بهره لازم را ببریم، افزود: برنامه‌های هفته بسیج با موضوعات مختلفی رقم خواهد خورد که می‌توان به رزمایش اقتدار اشاره کرد که به فراخور در پنجم و چهارم آذرماه در هریک از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه خوشبختانه در مدارس و دانشگاه‌ها همایش‌های خوبی برگزار می‌شود، گفت: کنگره هشت هزار شهید همدان نیز سال آینده برگزار می‌شود و در این زمینه کمیته‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و تعیین شده‌اند و اعتبارات لازم دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های محلات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، یادآور شد: سپاه روی اردوگاه صیانت تأکید داشت که در منطقه نهاوند مرکزی راه‌اندازی شد.
مجیدی به مهارت‌آموزی همراه با درمان معتادین در مرکز صیانت سپاه استان اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم از ظرفیت موجود بهره بیشتری ببریم، بسیج متعلق به تمام مردم بوده و امیدواریم از این امکان بهتر برخوردار شویم و یاریگر باشیم.

شناسه خبر 62645