شناسه خبر:63082
1401/9/7 09:14:38

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: برای نخستین‌بار در کشور سامانه «گازرسانی» برای انتخاب مکانیزه پیمانکاران جهت گازکشی واحدهای صنعتی در این استان، راه‌اندازی و اجرایی شد.

«ناصر حسینی» روز یکشنبه اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه که با عنوان انتخاب مکانیزه پیمانکاران طرح‌های خوداجرایی در شرکت گاز استان کرمانشاه است، صاحبان صنایعی که نیاز به گازرسانی به واحدهای صنعتی خود را دارند، می‌توانند وارد این سامانه شده و پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی افزود: پیش از این خود شرکت گاز برای متقاضیان صنعتی پیمانکار انتخاب می‌کرد، اما با راه‌اندازی این سامانه شخص متقاضی می‌تواند با مراجعه به آن و پس از بررسی و دیدن قیمت‌ها، پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب و در سامانه ثبت کند.
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: این طرح که برای نخستین‌بار در کشور در این استان اجرایی شده است، به‌منظور تکریم ارباب رجوع و در راستای شفاف‌سازی در انتخاب پیمانکاران و همچنین ایجاد فرصت برابر کاری برای پیمانکاران واجد شرایط انجام می‌شود.
حسینی با بیان اینکه روند اجرای کار نیز تا زمان اتمام قابل رصد کردن در این سامانه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در عملیات گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه‌بر طرح‌هایی که توسط شرکت‌های گاز استان اجرا می‌شود، در مواردی نیز درخواست متقاضی خارج از طرح هادی یا شهرک‌های صنعتی است که پس از گرفتن استعلام‌های لازم توسط متقاضی، عملیات به‌صورت خط اختصاصی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون 30 پیمانکار بومی برای واگذاری عملیات گازرسانی در این سامانه وجود دارند، ادامه داد: این اقدام در راستای تسریع در انجام کار و کاهش مراجعه متقاضیان به شرکت گاز استان و جلوگیری از نارضایتی و ایجاد عدالت و شفاف‌سازی در انتخاب پیمانکاران، تحقق اهداف دولت الکترونیک و ایجاد فرصت مساوی برای بهره‌مندی تمام پیمانکاران دارای صلاحیت انجام شده است و متقاضی می‌تواند مناسب‌ترین قیمت ازلحاظ کالا و اجرا را به انتخاب خود برگزیند.
حسینی اجرای صحیح کار با نظارت مستقیم شرکت گاز، کاهش هزینه پروژه‌های گازرسانی به بخش صنایع، تسریع در اجرای کار و انتخاب پیمانکار بدون رانت، ایجاد فضای رقابتی سالم در بین پیمانکاران و رضایت متقاضیان را از دیگر مزایای این سامانه عنوان کرد.
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: هم‌اینک دو هزار و 960 واحد صنعتی و تولیدی در این استان به شبکه طبیعی گاز متصل است و امسال نیز 110 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در استان از سوخت گاز طبیعی برخوردار شدند که تا پایان امسال به 114 واحد اقتصادی دیگر نیز گازرسانی انجام می‌شود.
وی افزود: هم‌اینک بیشترین گاز مصرفی استان متعلق به واحدهای صنعتی است، به‌طوری که این رقم حدود 50 تا 60 درصد کل مصرف را شامل می‌شود.
کرمانشاه نخستین‌بار در سال 1372 به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه درحال حاضر 99/6 درصد جمعیت شهری با گازرسانی به 30 شهر و 86/1 درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به یک‌هزار و 815 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

شناسه خبر 63082