شناسه خبر:65090
1401/10/29 09:28:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پیامی به‌مناسبت روز هوای پاک بر ضرورت اجرای برنامه‌های کاهنده آلودگی هوا و همکاری این شورا در این رابطه تأکید کرد.

در پیام محمود مسگریان آمده است: داشتن هوای پاک این‌روزها به‌ویژه در کلان‌شهرها برای اکثر مردم به آرزو و رؤیایی دست‌نیافتنی تبدیل شده است و افزایش تعداد شهرها و ترویج فرهنگ شهرنشینی، گسترش ترافیک شهری، توسعه سریع اقتصادی و افزایش مصرف انرژی، از عوامل تشدیدکننده آلودگی هوا در شهرها است.
آلاینده‌های زیست‌محیطی یکی از تهدیدکننده‌های زندگی بشر در عصر حاضر بوده و غالباً با عامل انسانی و عملکرد او در طبیعت ظهور و بروز می‌کند و اقدامات و فعالیت‌های ایجاد آلودگی هوا، زمینه شکل‌گیری بحران‌های زیست‌محیطی را به همراه دارد.
اعتقاد به این مهم که زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است، همگان را به این باور می‌رساند که به‌طور قطع نسل‌های آینده، رفتار ما با طبیعت را به قضاوت خواهند نشست و اهمیت این امر که ما طبیعت را از پدرانمان به ارث نبرده‌ایم، بلکه این سرمایه طبیعی و خدادادی را از فرزندان خود به امانت گرفته‌ایم و باید به بهترین شکل در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم را دوچندان می‌کند.
به‌منظور ایجاد توجه و حساسیت بیشتر مردم جامعه به موضوع آلودگی هوا 29 دی‌ماه هرسال به‌نام روز هوای پاک نام گرفته است و مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین سازمانی در تحقق این مهم بسیار اثرگذار بوده و این امر نیازمند یک کار مداوم و جمعی است.
با توجه به بحرانی شدن وضعیت آلودگی هوا در شهرها، مشارکت همگانی در بهبود این شرایط ضروری بوده و برنامه‌ریزی‌‌های دستگاه‌های دخیل در این موضوع نیز بسیار راهگشا است و ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر نیز همچون سایر شهروندان در راستای اجرای برنامه‌های مؤثر در ایجاد هوای پاک آماده هرگونه کمک و مساعدتی هستیم تا شعار «هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی» طی سال جاری در جامعه محقق شود.

شناسه خبر 65090