شناسه خبر:67225
1401/12/23 10:41:54

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: امکان پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی با برنامه‌ریزی در این شهرستان مهیا شده است.

حسین افشاری با بیان اینکه یک مدرسه در فرسفج شهرستان تویسرکان جهت اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده شده است، افزود: 11 سوئیت و خانه‌معلم با ظرفیت 30 نفر، هنرستان محمدیه با هفت اتاق برای 35 نفر، 10 اتاق در خوابگاه شهیدبهشتی و 10 اتاق در خوابگاه الزهرا سرکان هرکدام برای 80 نفر و میهمان‌سراهای ادارات، آماده اسکان مسافران نوروزی هستند.
وی متذکر شد: شهرستان تویسرکان با 260 اثر طبیعی و تاریخی و شرایط مطلوب جوی در ایام نوروز وضعیت خوبی دارد و با توجه به بارش‌های اخیر انتظار بهار خرمی را برای مردم شهرستان و مسافران خواهد داشت.
فرماندار شهرستان تویسرکان در ادامه با بیان اینکه کنده‌کاری‌های ورودی‌های شهر تا قبل از 25 اسفندماه سامان‌دهی شود و تا پایان تعطیلات عید کنده‌کاری جدید انجام نشود، خاطرنشان کرد: سهمیه آرد نانوایی‌های تویسرکان باید افزایش پیدا کند و چهار نانوایی تا 10 شب فعال خواهند بود؛ اگر آرد سهمیه جای دیگر استفاده شود، تخلف محسوب شده و با آن‌ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
افشاری از تخلف چهار نفر که در فروش آرد در خارج از شبکه آرد و نان فعال بودند خبر داد و متذکر شد: این افراد دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
وی ادامه داد: جایگاه‌هایی مخصوص جهت خوش‌آمدگویی مسافران در ورودی‌های شهرستان از سمت جوکار و کرمانشاه ایجاد شود و در راستای تسهیل و عبورومرور مسافران تمهیدات لازم دیده شده است.
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه طی دو سال گذشته تصادف منجر به فوت درون‌شهری نداشته‌ایم، تصریح کرد: در زمینه کاهش سرقت اقدامات خوبی انجام شده است، اما در ایام عید زمینه برای سرقت افزایش می‌یابد؛ نیروی انتظامی، پایگاه‌های بسیج، دهیاران و بخشداران در این زمینه بیشتر توجه کنند و تمهیدات لازم را مبذول کنند.
افشاری از افزایش دوربین پایش تصویری در شهرستان خبر داد و یادآور شد: شهرداری و شورا طرح پارکبان را اجرایی و در حوزه سد معبر بیشتر تمرکز کنند و با توجه به اینکه در ایام پایانی سال سد معبر زیاد است، در جایی که تشخیص می‌دهند دست‌فروش نباید باشد، از این امر جلوگیری شود.
وی در پایان از پیش‌بینی اقلام تنظیم بازار نام برد و گفت: در مورد مایحتاج مردم مشکلی وجود ندارد.
افشاری ابراز کرد: شرکت‌های مسافربری پنج درصد سهم شهرداری که از مسافران می‌گیرند را به حساب پایانه‌های شهرداری یا همان شرکت‌های تاکسیرانی واریز کنند تا شهرداری نسبت به تعمیر ترمینال اقدام کند.

شناسه خبر 67225