شناسه خبر:67974
1402/1/29 09:14:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از راه‌اندازی سامانه‌های ورود به طرح ترافیک همدان در چهار خیابان شهدا، شریعتی، باباطاهر و تختی خبر داد.

سرهنگ غلامعلی همایی‌امجد دوشنبه 28 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران از کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی رانندگی در طرح نوروزی پلیس در همدان خبر داد و اظهار کرد: با وجود افزایش برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و افزایش 88 درصدی تردد، سوانح فوتی این استان در سال گذشته سه نفر معادل 6 درصد افزایش داشته که میانگین کشوری این آمار 11 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه شمار سوانح فوتی در طرح نوروزی پلیس که از 24 اسفندماه آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال ادامه داشت 100 درصد و مجروحان دو درصد کاهش یافت، افزود: مهم‌ترین اقدام صورت‌گرفته در راهور همدان طی یک سال گذشته شناسایی 79 نقطه پُرتصادف بوده است؛ به‌طوری که تاکنون 18 نقطه پُرحادثه به‌طور کامل اصلاح، 23 نقطه ایمن‌سازی و الزامات اولیه ایمنی برای آن‌ها انجام و مابقی نقاط نیز آشکارسازی شده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان از راه‌اندازی سامانه‌های ورود به طرح ترافیک همدان در چهار خیابان شهدا، شریعتی، باباطاهر و تختی خبر داد و یادآور شد: کد پلیس برای چهار سامانه ثبت تخلف در تویسرکان و نهاوند فعال شد.
همایی ساخت دو پُل عابر پیاده در شهر همدان، نصب تابلو روان و بنرهای حاوی پیام‌های ترافیکی در بدنه پُل‌های عابر پیاده، آموزش فرهنگ ترافیک برای دانش‌آموزان، رانندگان، موتورسواران و کارکنان ادارات و سازمان در 157 نوبت را از اقدامات صورت‌گرفته طی یک سال گذشته عنوان کرد.
وی از ایجاد سرعت‌کاه در 14 نقطه شهری برای کاهش سرعت و جلوگیری از تصادف، پیگیری برای رفع نقص روشنایی و رفوژ میانی معابر شهری، سامان‌دهی ترافیک شهر با اجرای طرح زوج و فرد و ایجاد محدودیت ورود به رینگ نخست شهر خبر داد و گفت: 86 هزار و 368 جلد گواهینامه سال گذشته صادر شد که 49 درصد افزایش داشته است؛ همچنین از این تعداد بیش از 30 هزار نفر به‌تازگی گواهینامه دریافت کرده‌اند.
همایی بیان کرد: برگزاری آزمون عملی و آیین‌نامه برای 160 هزار و 239 نفر در سال گذشته با 22 درصد افزایش، شماره‌گذاری و تعویض پلاک 158 هزار و 511 دستگاه خودرو با 20 درصد افزایش و اسقاط دو هزار و 852 دستگاه خودرو با 187 درصد افزایش، از دیگر اقدامات صورت‌گرفته است.
رئیس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: میزان برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ازجمله تخلفات 6 گانه سال گذشته دو درصد و نوروز امسال 9 درصد افزایش داشته؛ همچنین توقیف خودروی متخلف 54 درصد در نوروز 1402 افزایش داشته و بررسی داده‌های آماری گویای این است که سوانح درون‌شهری این استان 33 درصد در خیابان‌ها، 47 درصد در بلوارها، 9 درصد در میادین، پنج درصد در تقاطع‌ها و 6 درصد در سایر معابر رخ داده است.
همایی گفت: سال گذشته 33 درصد مجروحان سوانح رانندگی معابر درون‌شهری استان همدان مربوط به عابران، 30 درصد راکب موتورسیکلت، 16 درصد راننده خودرو، 14 درصد سرنشین خودرو و 14 و هفت درصد ترک‌نشین موتورسیکلت بوده است؛ در ضمن عابران 51 درصد، راکبان موتورسیکلت 32 درصد، راننده 12 درصد، سرنشین خودرو سه درصد و ترک‌نشین موتورسیکلت دو درصد از متوفیان سوانح رانندگی را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه 34 درصد تصادفات به‌علت بی‌توجهی به جلو، 18 درصد رعایت نکردن حق تقدم و 11 درصد به‌علت گردش نادرست و تغییر مسیر ناگهانی رخ داده است، اظهار کرد: ایجاد کمربندی در همدان موجب کاهش 8.5 کیلومتری بار ترافیکی، کاهش تداخل خودروهای سواری، باری، کامیون و اتوبوس و مؤثر در ایجاد هوای پاک است.

شناسه خبر 67974