شناسه خبر:68992
1402/2/23 10:59:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان با تأکید بر نظارت جدی بر طرح خالص‌فروشی در قنادی‌های استان، گفت: درج قیمت بر کالا و خدمات و نصب برچسب شناسه در واحدهای صنفی الزامی است.


به گزارش پنجشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی صمت استان همدان، بیژن ترابیان در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف، نرخ‌گذاری کالا و خدمات و نصب برچسب شناسه در واحدهای صنفی را ضروری دانست و افزود: اجرای دقیق مصوبات موجب رضایتمندی مردم و اعتماد بیشتر جامعه به کسبه و بازاریان می‌شود.
وی ادامه داد: نظارت و بازرسی بر بازار اقلام اساسی اهمیت ویژه‌ای دارد و بر این اساس گشت‌های ویژه در راستای تأمین، توزیع و مبارزه با احتکار و نیز کنترل بازار در سراسر استان درحال اجرا است.
ترابیان بر نحوه نظارت بر بازار، جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها و توجه به کیفیت کالاها تأکید کرد و از اتحادیه‌ها خواست در این زمینه هم اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه از اجرای طرح خالص‌فروشی شیرینی در قنادی‌های استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان اجرا می‌شود.
به گفته وی براساس این طرح همه قنادی‌ها موظف به خالص‌فروشی هستند و باید هزینه جعبه شیرینی به‌طور مجزا محاسبه شود و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
حدود 6 هزار واحد صنفی و 230 قنادی در شهر همدان فعالیت دارند.

شناسه خبر 68992