شناسه خبر:70591
1402/4/3 09:00:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از موافقت کارگروه امور زیربنایی استان با الحاق 219 هکتار از اراضی واقع در شمال شهر سنندج به محدوده شهر به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه شهری ازجمله طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

جهانگیر الیاسی روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای تأمین زمین لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به‌ویژه در شهر سنندج اقدامات خوبی انجام شده که پهنه 219 هکتاری شمال شهر سنندج ازجمله این موارد است.
وی افزود: پس از انجام مطالعات و پیشنهاد این اداره کل برای الحاق این محدوده به محدوده شهر سنندج، این طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی توسعه روستایی و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: با تصویب الحاق 219 هکتار در این جلسه و تصویب نهایی آن در شورای عالی شهرسازی و معماری، زمین مورد نیاز حدود هشت هزار نفر دیگر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر سنندج، تأمین خواهد شد.
الیاسی در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر سنندج گفت: در سنندج تعهد ما برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی 12 هزار و 891 واحد است که برای این سهمیه 69 هزار و 634 نفر ثبت نام کرده و 30 هزار و 478 نفر تأیید شده نهایی واجد شرایط داریم.
وی ادامه داد: در سنندج سه هزار و 619 نفر تخصیص پروژه شده‌اند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و الحاقات مورد نظر، زمین تمام متقاضیان تأمین خواهد شد.

شناسه خبر 70591