شناسه خبر:71846
1402/5/3 09:13:35

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه دیگر با دیدگاه سنتی نمی‌توان ترافیک را مدیریت کرد، گفت: 681 هزار دستگاه خودرو با پلاک بومی استان داریم از این مجموع خودروها 65 درصد مربوط به مرکز استان است.

سرهنگ محمد حیدری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه درخصوص مشکلات ترافیکی کرمانشاه در این روزهای گرم سال، اظهار کرد: عوامل مهمی همچون رفتار کاربران ترافیک، ایمنی خودرو، بحث زیرساختی، مراقبت‌های درمانی بعد از تصادفات، میزان استفاده از فناوری، نحوه اعمال قانون پلیس از جمله فاکتور موثر در در ایمنی انضباط ترافیکی است.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی برابر قانون در هر جایی که قصد ساخت مناطق مسکونی دارند باید 70 درصد از آن زمین را به مناطق مسکونی و 30 درصد را برای زیرساخت‌های حمل و نقل پیش‌بینی کنند، اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد و شاهد گره‌های ترافیکی هستیم.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه دیگر با دیدگاه سنتی نمی‌توان ترافیک را مدیریت کرد، گفت: 681 هزار دستگاه خودرو با پلاک بومی استان داریم از این مجموع خودروها 65 درصد مربوط به مرکز استان است؛ این حجم خودرو با این زیرساخت‌های موجود در سطح معابر همخوانی ندارد، لذا سبب گره‌های ترافیکی و مشکلاتی در زمینه توقف، ایمنی و انضباط در معابر می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز به یک برنامه‌ریزی در حوزه کاری پلیس و دستگاه‌های مرتبط هستیم؛ باید دنبال یک برنامه علمی و مدیریتی باشیم تا این مشکلات حل شود.

*حل مشکل ترافیک تقاطع میدان سپاه، دغدغه پلیس راهور

حیدری ترافیک تقاطع میدان سپاه پاسداران شهر کرمانشاه در این روزهای گرم را جزء دغدغه‌های حوزه راهور عنوان کرد و افزود: در جلسات شورای ترافیک همواره تأکید می‌شود که مدیریت زمان پروژه‌های در دست اجرا را داشته باشند.

وی گفت: تقاطع میدان سپاه از سه‌چهار جهت بار ورودی دارد و در ساعات پیک ترافیک 12 تا 15 و 18 تا 21 ترافیک آن کلافه‌کننده است. در جلسات شورای ترافیک استان پیگیر به پایان رسیدن این پروژه هستیم، طبق آخرین اعلام شهرداری شاید تا 10 روز دیگر لاین شمال به جنوب به بهره‌برداری برسد.

حیدری سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی و دوردور را از جمله چالش‌ها پلیس راهور عنوان کرد و افزود: در بازده زمانی چهار ماهه امسال یک‌هزار و 300 دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز توقیف شده است.

 

 

شناسه خبر 71846