شناسه خبر:71891
1402/5/4 09:34:08

استاندار ایلام با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای توسعه زیرساخت‌های بین راهی در استان در آستانه اربعین حسینی 1402 گفت: ساماندهی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی جزو اولویت‌های اصلی در ایلام است.

حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه در جلسه شورای اقامه نماز در دفتر نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا احیای نماز و امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین توجه به مقوله نماز باید جزو اولویت‌های مسئولان و کارگزاران باشد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته وزیر میراث فرهنگی از اقدامات صورت گرفته در زیرساخت‌های بین راهی از جمله ساخت سرویس‌های بهداشتی در استان ایلام تقدیر کردند، افزود: 800 چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای ارتباطی بین راهی در استان برای اربعین در حال ساخت است.

استاندار ایلام تأکید کرد: پیشرفت این پروژه‌ها 50 درصد است که تا اربعین بخش قابل توجهی از آن‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه یکی از اولویت اصلی مسئولان استان ایلام ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی بوده است، افزود: در همین ارتباط بازدیدهای میدانی متعددی از نمازخانه و مساجد بین راهی استان به خصوص در مسیرهای مهران انجام شده است.

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات زیرساخت‌های نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی حل شده است، افزود: ساخت چند مسجد و نمازخانه بین راهی برای اربعین نیز در مسیر ایلام-مهران، پارکینگ اربعین، پایانه برکت و... نیز مهران نیز در حال اجرا است.

استاندار ایلام بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان ایلام نیز در زمینه تجهیز و نوسازی نمازخانه ادارات اهتمام ویژه داشته باشند، هرچند کارهای خوبی در استان در این زمینه شروع شده ولی ما راضی نیستیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی اصل و اساس کار مسئولان استان ایلام باشد، افزود: انتظار داریم مدیران برای ارتقای سطح توسعه زیرساخت‌های نمازخانه‌ها در سال جاری بیشتر از گذشته کار کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز افزود: پروژه‌های متعددی برای توسعه زیرساخت نمازخانه‌های پایانه مرزی مهران انجام شده و ساخت دو نمازخانه نیز در پایانه برکت با تجهیزات کامل در ساخت است.

 

 

شناسه خبر 71891