شناسه خبر:77114
1402/9/23 10:41:40
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان خبر داد:

معرفی همدان با هوش مصنوعی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان اعلام کرد: در غرفه همدان در نمایشگاه گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نو تلاش خواهیم کرد در جهت معرفی بهتر همدان گام برداریم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده 22 آذرماه در نشست کمیسیون گردشگری استان همدان با تأکید بر لزوم همگرایی در استان همدان بین همه اقوام، گفت: تم حضور استان همدان در نمایشگاه گردشگری تهران، ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان خواهد بود و باید تلاش کنیم همدان را هرچه بهتر و بیشتر بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در غرفه همدان با لباس مادی حضور یابند، افزود: بخش خصوصی نقش محوری در برگزاری نمایشگاه گردشگری ایفا می‌کند و نوع اطلاع‌رسانی با فناوری جدید باید به‌روز شود و امیدواریم بتوانند سمفونی معرفی همدان را به‌خوبی بنوازند.

معصوم‌علیزاده ادامه داد: امروزه اتفاقات جدیدی با چیره شدن فناوری اطلاعات در حوزه اطلاع‌رسانی به‌وجود آمده و تغییر در روندهای اطلاع‌رسانی رقم خورده؛ بر همین اساس باید نوع اطلاع‌رسانی را با فناوری جدید به‌روز کنیم.

وی اظهار کرد: یک‌هزار و 900 اثر تاریخی و فرهنگی در همدان وجود دارد که حدود 1100 مورد به ثبت رسیده و با معرفی این آثار سطح وسیعی از گردشگران به استان روانه می‌شوند؛ این مهم به‌طور قطع اقتصاد منطقه را تحت تأثیر قرار داده و متحول می‌کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: استان همدان سابقه تمدنی سه هزار و 500 ساله دارد و می‌تواند پایه خوبی برای گردشگری تاریخی و طبیعی بوده و رتبه‌های مطلوبی در این زمینه کسب کند که نیاز به معرفی دارد.

معصوم‌علیزاده افزود: مناطق گردشگری و اقامتی مطلوبی در استان شکل گرفته و در حوزه‌های اقامتی درحال رایزنی با چند سرمایه‌گذار هستیم.

وی بیان کرد: ایجاد امید و شادی در جامعه طبق تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در دستور کار این اداره‌ کل قرار دارد و بر همین اساس جشنواره‌های مختلف در سطح استان طی طول سال برگزار شده و تقویم رویدادها با محوریت تزریق امید و شادی و رونق اقتصاد تهیه شده تا اقتصاد آن مناطق را تحرک ببخشیم.

شناسه خبر 77114