شناسه خبر:81191
1403/1/22 02:02:56

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش «مستوره اردلان» همزمان با روز سنندج 12 اردیبهشت ماه در سنندج خبر داد.

عیسی فلاحی، (21 فروردین) در نشست هماهنگی همایش مستوره اردلان گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی شخصیت فرهنگی، هنری و تاریخی این بانوی نویسنده، شاعر و تاریخ‌نگار است.

وی افزود: معرفی مفاخر و مشاهیر استان در راستای الگو قرار دادن این سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان بیان کرد: این همایش مقدمه برگزاری دو رویداد بزرگ با موضوعیت مستوره خانم اردلان که در آینده برگزار خواهد شد، می‌باشد. این مقدمه برای برگزار کنگره ملی مستوره و طراحی واجرای جایزه مستوره اردلان خواهد بود.

اردلان حفظ سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر سنندج از مهم‌ترین رسالت‌های عرصه فرهنگی دانست و افزود: در کنار این همایش که در هفته سنه برگزار می‌شود، برنامه جنبی ازجمله برپایی نمایشگاه خوشنویسی با استفاده از اشعار این بانوی نامی سنندج خواهد داشت.

در ادامه هرکدام از حاضران در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را برای بهتر برگزاری این همایش ارائه کردند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81191