شناسه خبر:87719
1403/7/30 15:10:00

شهردار همدان از آغاز سامان‌دهی و بهسازی سالن‌های نمایش شهر همدان هم‌زمان با میزبانی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان خبر داد.


سید‌مسعود حسینی از آغاز سامان‌دهی و بهسازی سالن‌های نمایش شهر همدان هم‌زمان با میزبانی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان خبر داد و دراین‌باره با اشاره به اهمیت میزبانی و برگزاری جشنواره در شهر کهن و باستانی همدان، افزود: در این فرایند بهبود فضای سالن‌های اصلی نمایش مجتمع‌های فرهنگی و هنری ابن‌ سینا، شهیدآوینی و کانون دانش‌آموزی (مهدیه) و پلاتو‌ی مجموعه‌های فرهنگی ابن‌ سینا و شهیدآوینی در دستور کار است.
وی با یاد‌آوری اینکه رنگ‌آمیزی، نورپردازی فضای نمایش و نوسازی کف‌پوش سالن‌ها ازجمله موارد برای بهبود فضای مورد نظر‌ است، ادامه داد: سالن اجتماعات تالار فجر از دیگر مکان‌های منتخب اجرای نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است و در مجموعه فرهنگی یاد‌مان عین‌القضات همدانی نیز یک سالن پلاتوی جدید ساخته خواهد شد.
حسینی برآورد و پیش‌بینی هزینه‌کرد بهسازی را حدود 100 میلیارد‌ ریال عنوان کرد و گفت: محل تأمین هزینه بهسازی سالن‌ها، اعتبار پیش‌بینی‌شده توسط سازمان برنامه و بودجه استان همدان است؛ ظرفیت صندلی‌ سالن‌‌های اصلی شهیدآوینی و ابن سینا هرکدام 500 نفر، بلاک‌باکس یا پلاتوی جدید یادمان عین‌القضات همدانی 180 نفر (در دست ساخت) و پلاتو‌های شهیدآوینی 335 نفر است.
بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 11 تا 17 آبان‌ماه امسال با حضور 415 اثر نمایشی گروه‌های نمایش داخلی و خارجی به میزبانی شهر همدان در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 87719