شناسه خبر:87628
1403/7/28 17:06:00

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با اشاره به اینکه قطار پنج‌ستاره رجا با عنوان قطار زندگی در مسیر دوسویه همدان- مشهد راه‌اندازی شده است، گفت: مسافران می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های فروش اینترنتی، بلیت این قطار را تهیه کنند.


سیدسعید ابراهیم‌نژاد روز شنبه با بیان اینکه تخصیص این قطار برای مسیر همدان- مشهد از مطالبات شهروندان همدانی بود که با پیگیری‌های مسئولان استانی و شرکت راه‌آهن محقق شد، اظهار کرد: نخستین حرکت این قطار از همدان به مشهد، چهارم آبان‌ماه آغاز خواهد شد.
وی افزود: درخواست تأمین یک رام قطار پنج‌ستاره برای ناوگان ریلی همدان از مدت‌ها پیش به شرکت راه‌آهن کشور داده شده بود و اینک بلیت‌فروشی این قطار آغاز شده است.
ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه تعداد واگن‌ها و ظرفیت این قطار مشخص است، ادامه داد: حرکت این قطار با ظرفیت 320 نفر به‌صورت یک روز در میان برنامه‌ریزی شده است و مسافران می‌توانند بلیت این قطار را با قیمت مصوب یک میلیون و 344 هزار تومان تهیه کنند.
وی تأکید کرد: این قطار در مسیر همدان- تهران- مشهد مقدس تردد خواهد کرد و مسافران می‌توانند از امکانات این نوع قطار بهره‌مند شوند.
ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه خدمات قطارها نیز همچون هتل‌ها با تعداد ستاره دسته‌بندی می‌شود، تصریح کرد: قطار پنج‌ستاره بهترین نوع قطار در ناوگان ریلی کشور است و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به قطارهای چهار و سه ستاره دارد.
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور افزود: پیش‌فروش بلیت این قطار از بیست‌وهشتم مهرماه در سایت‌های فروش بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی آغاز شد و شهروندان توانستند با مراجعه به سامانه‌های مربوطه نسبت به تهیه بلیت در روزهای مورد نظر خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: مسافران توانستند از ساعت 9 صبح و دفاتر گردشگری و مسافرتی نیز از ساعت 11 صبح روز شنبه بلیت تهیه کنند.
ابراهیم‌نژاد ادامه داد: ارائه دو وعده پذیرایی، یک وعده شام و داشتن رستوران دو طبقه مجهز از امکانات این قطار پنج‌ستاره است.
وی با اشاره به اینکه هرروز یک رام قطار از سمت همدان به مشهد حرکت می‌کند، افزود: مسافران می‌توانند بلیت قطار چهارستاره چهارتخته سروش شرکت بن‌ریل را با قیمت 636 هزار تومان تهیه کنند.
استان همدان با دو خط آهن مجزا شامل راه‌آهن اراک- ملایر- کرمانشاه و تهران- همدان-سنندج جزء شاهراه‌های ریلی غرب کشور به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 87628