شناسه خبر:87526
1403/7/26 15:32:00

دادستان شهرستان محلات با تأکید بر تکمیل هرچه زودتر پروژه محور زیرآب- محلات گفت: سالانه حوادث بسیاری در این دونقطه اتفاق افتاده و اکثر تصادفات منجر به فوت محلات نیز در این دو محور روی می‌دهد.


حوادث خونین محور زیرآب و تصادف خونین این محور که سالانه به کشته و مجروح شدن عده بسیاری از مسافران منجر می‌شود، رسانه‌ها بارها به بیش از 15 سال نیمه‌تمام ماندن عملیات چهار‌بانده کردن محور زیرآبی که یکی از پرحادثه‌ترین محورهای محلات به شمار می‌رود، پرداخته‌اند.
در خصوص آخرین وضعیت این محور و عدم تکمیل آن با دادستان محلات به گفت‌وگو نشستیم.
بودجه عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدآباد تامین شد
حمید جلالی دادستان محلات با اشاره به وجود دو محور حادثه‌خیز جاده زیرآب و سه‌راهی روستای محمدآباد در محلات، اظهار کرد: سالانه حوادث بسیاری در این دونقطه اتفاق افتاده و اکثر تصادفات منجر به فوت محلات نیز در این دو محور روی می‌دهد.
وی با اشاره به تشکیل جلسه پیشگیری از وقوع جرم محلات در دوم مهرماه سال جاری، ادامه داد: در این جلسه که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی و رؤسای ادارات مرتبط با این حوزه برگزار شد، بر تسریع در آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدآباد که بودجه موردنیاز آن نیز تأمین شده است، تأکید شد.
تعلل در اجرای طرح قابل‌توجیه نیست
دادستان محلات افزود: باتوجه‌به تأمین بودجه این پروژه، تعلل در اجرای آن قابل‌توجیه نیست، در تاریخ هشتم مهرماه نیز نامه‌ای به ادارات مربوطه محلات مبنی بر ایمن‌سازی سریع دو محور حادثه‌خیز جاده زیر آب و سه‌راهی محمدآباد در مسیر نیم‌ور به دلیجان، داده شد.
جلالی با بیان اینکه طبق نامه ابلاغی در صورت تعلل، این اداره مسوول حوادث بعدی بوده و رئیس این اداره به‌عنوان ترک فعل تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت، گفت: در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مصوب شد که دو باند جاده زیر آب باید دراسرع‌وقت مورد بهره‌برداری قرار گرفته و انجام روکش آسفالت محور فعال کنونی نیز تسریع شود، باتوجه‌به اینکه محور مورد استفاده جاده زیر آب مجدداً روکش خواهد شد، در این جلسه نسبت به خط‌کشی موقت محور به‌منظور عدم اختلال در رفت‌وآمد رانندگان به‌ویژه هنگام شب، تأکید شد.
وی اظهار کرد: لاین جدید محور زیر آب در اختیار اداره راه و شهرسازی بوده که مشکل اصلی پیمانکار این پروژه، عدم تأمین اعتبار و پرداخت بدهی‌های وی است که پیگیری‌های لازم برای پرداخت بدهی و به سرانجام رسیدن محور در اسرع‌وقت در دستور کار است.
جلالی ادامه داد: باتوجه‌به وجود معادن و ظرفیت‌های شهرستان محلات، نباید در حوزه‌های راه مشکلات این چنینی وجود داشته باشد. باتوجه‌به اینکه دو محور یاد شده از محورهای اصلی شهرستان محسوب می‌شوند، پذیرفته نیست که دو محور اصلی و حادثه‌خیز شهرستان، ایمن نشود.
مسوولان منتظر خیرین نمانند
دادستان محلات با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه مسوولان استانی به شهرستان محلات، افزود: به دلیل وجود معادن زیاد در شهرستان، انتظار مسوولین استانی این است که هزینه‌های این‌گونه از طرف خیرین، معدن داران و افراد متمول شهر تأمین شود درحالی‌که این یک بدعت و روال اشتباه بوده و آسیب‌های بسیاری را برای شهرستان به همراه دارد.
وی تصریح کرد: این موضوع در شورای تأمین محلات مطرح شده و تلاش می‌شود با همراهی مسوولین و همت اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اداره راه و شهرسازی، این موضوع به سرانجام برسد و در غیر این صورت، بر اساس مکاتبات، با ترک‌ فعل‌های مسوولین در این حوزه برخورد خواهد شد.

شناسه خبر 87526