شناسه خبر:87637
1403/7/28 18:36:00
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان مطرح کرد:

ضرورت همکاری 2 نهاد خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: خانه و مدرسه به‌عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و انجمن اولیا و مربیان، نماد همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.


رسول شیدایی روز شنبه در آیین استانی هفته پیوند اولیا و مربیان که با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش استان و شهرستان و همچنین جمعی از اولیا و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات آموزشگاه ریحانه‌النبی (س) ناحیه دو همدان برگزار شد، اظهار کرد: از افزون‌بر دو هزار آموزشگاه استان نزدیک به 20 هزار نفر از اعضای انجمن اولیا و مربیان انتخاب شدند و با مدرسه همکاری دارند.
وی بیان کرد: انجمن‌های اولیاء و مربیان به‌عنوان یک شبکه ارتباطی بین خانواده، مدرسه، محله و سایر نهادهای مرتبط و مؤثر، نسبت به برنامه‌ریزی، مشارکت و همکاری در شناسایی موانع، مشکلات و آسیب‌ها، تأمین منابع و امکانات و توسعه تعاملات تربیتی، اهتمام می‌ورزند و نماد همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت، کودکان و نوجوانان هستند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان عنوان کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس همواره به‌عنوان نهاد مردمی تأثیرگذار، مورد توجه بوده و با ایفای نقش مؤثر و فعالیت‌های هدفمند، می‌تواند ارتقای کمی و کیفی امور آموزشی و پرورشی را فراهم کند.
شیدایی بیان کرد: خانه و مدرسه به‌عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و انجمن اولیاء و مربیان، نماد همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: در هفته پیوند، متناسب با عناوین نام‌گذاری‌شده و با هدف آشنایی والدین دانش‌آموزان با قوانین و مقررات آموزش‌وپرورش به‌ویژه آیین‌نامه انجمن اولیا و مربیان، برنامه‌هایی به‌منظور ارائه بهترین راهکارها برای تقویت رابطه خانه و مدرسه، ترویج و تقویت فرهنگ مشارکت‌جویی در اولیای دانش‌آموزان و تبیین جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت، ویژه‌برنامه‌هایی در سطح مدیریت و مدارس استان اجرا خواهد شد.
شعار هفته پیوند امسال «با خانواده، برای ایران- برای مدرسه» است و روزشمار هفته پیوند اولیا و مربیان نیز به شرح زیر است:
سه‌شنبه 1403/07/24 خانواده و تعامل با مدرسه
چهارشنبه 1403/07/25 خانواده همراه، مدرسه توانا
پنجشنبه 1403/07/26 انجمن اولیاء و مربیان، بازوان سلامت مدارس
جمعه 1403/07/27 خانواده، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
شنبه 1403/07/28 آموزش خانواده و تعالی فرزندان
یکشنبه 1403/07/29 حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
دوشنبه 1403/07/30 خانواده، چالش‌ها و فرصت‌های زیست‌بوم مجازی

شناسه خبر 87637