شناسه خبر:87621
1403/7/28 14:47:00

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند از رفع تصرف مساحتی در حدود دو هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حرم‌آباد در منطقه ده سرخه در محدوده عملکرد این مدیریت خبر داد.


علی فلک‌الدین از رفع تصرف مساحتی در حدود دو هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حرم‌آباد در منطقه ده سرخه در محدوده عملکرد این مدیریت خبر داد و اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی واحد آب‌های سطحی و واحد حقوقی این مدیریت، مساحت مذکور از بستر رودخانه حرم‌آباد رفع تصرف شده است.
فلک‌الدین تصریح کرد: این موضوع با گرفتن دستور از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند و با استناد به تبصره چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب در معیت مأمورین نیروی انتظامی منطقه انجام شد.
مدیر منابع آب شهرستان نهاوند افزود: طی این عملیات دیوارکشی و اشجار کاشته‌شده در بستر رودخانه رفع تصرف شدند.
وی ابراز کرد: این عملیات در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از هرگونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها که جزء اموال ملی و عمومی محسوب می‌شوند و همچنین افزایش میزان آب‌گذری رودخانه به‌ویژه در فصول پُربارش سال انجام شد.
فلک‌الدین عنوان کرد: گروه گشت و بازرسی این مدیریت به‌طور مداوم در منطقه درحال گشت‌زنی بوده و به محض شناسایی هرگونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ابتدا به متخلف یا متخلفین اخطاریه ابلاغ می‌شود و درصورت بی‌توجهی با گرفتن دستور قضائی، نسبت به برخورد قاطع اقدام خواهد شد.
مدیر منابع آب شهرستان نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: حسب وظیفه ذاتی خود براساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهیم کرد.

شناسه خبر 87621