شناسه خبر:87638
1403/7/28 18:39:00

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: 755 کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب استان به‌منظور آمادگی در برابر بارش‌ها در نیمه نخست سال‌ جاری لایروبی و شست‌وشو شد.


فرهاد بختیاری‌فر روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده برای پاک‌سازی شبکه و به‌منظور کنترل پس‌زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، هرساله نسبت به شست‌وشو و لایروبی شبکه‌های اصلی و فرعی، جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب استان، اقدام می‌شود.
وی با بیان اینکه لایروبی شبکه فاضلاب از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش حیاتی در حفظ بهداشت عمومی، کاهش خطرات محیطی و بهبود عملکرد سیستم‌های آب و فاضلاب ایفا می‌کند، تصریح کرد: جلوگیری از انسداد لوله‌ها و کانال‌ها، افزایش ظرفیت عبور فاضلاب، حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از بیماری‌ها، افزایش عمر مفید سیستم فاضلاب، کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری و کاهش بوی نامطبوع، از دلایل و اهمیت‌های لایروبی شبکه فاضلاب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: لایروبی شبکه فاضلاب یک اقدام ضروری و حیاتی برای حفظ کارکرد بهینه سیستم‌های فاضلاب، کاهش مخاطرات بهداشتی و محیطی و افزایش عمر مفید زیرساخت‌های شهری است.
وی یادآوری کرد: برای لایروبی و شست‌وشوی 755 کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب، بازسازی و نوسازی سه کیلومتر از شبکه فاضلاب، دو هزار و 85 انشعاب نصب شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
بختیاری‌فر پیرامون حوادث فاضلاب نیز گفت: در نیمه ابتدای سال یک‌هزار و 762 حادثه شبکه و دو هزار و 456 حادثه در انشعابات فاضلاب استان همدان رخ داده که توسط همکاران ما در واحد حوادث، رسیدگی و برطرف شده است.

شناسه خبر 87638