شناسه خبر:87631
1403/7/28 17:40:00

استاندار همدان با صدور پیامی به‌مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، گفت: ورزش را باید محور و زیربنای سالم‌سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد.


به گزارش روز شنبه سپهرغرب، در پیام حمید ملانوری‌شمسی آمده است: ورزش را باید محور و زیربنای سالم‌سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد. داشتن جامعه‌ای سالم و پُرنشاط در گرو توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد مردم است و جمعیت سالم، با نشاط و با فعالیت فیزیکی بیشتر، عامل بسیار مهمی در شتاب‌ بخشیدن به حرکت یک جامعه به سوی پیشرفت و توسعه به‌شمار می‌رود.
در این پیام همچنین آورده شده است: کشورهایی که در ایجاد زمینه‌های مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های تربیت بدنی موفق‌تر هستند و افراد بیشتری را به سمت ورزش سوق می‌دهند، جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط‌تر داشته و در فرآیند توسعه، کارنامه درخشان‌تری دارند.
ملانوری‌شمسی در این پیام بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند، زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پُرتلاش، بانشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.
در ادامه پیام استاندار همدان آمده است: امروزه ورزش یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح بوده و در تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی انسان، نقشی حیاتی دارد.
این پیام می‌افزاید: مطالعه زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و تأکید این بزرگواران بر انجام فعالیت‌هایی از قبیل اسب‌سواری، تیراندازی و شنا، بیانگر جایگاه ورزش در خودسازی، تهذیب نفس و خدمت به مردم است.
ملانوری‌شمسی از تلاش‌های تمامی مدیران ورزشی، دست‌اندرکاران هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و جامعه بزرگ ورزش استان در تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی قدردانی کرده و گفته است: از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون همگان را در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در راستای اعتلای ورزش کشور، مسئلت دارم.
وی یادآور شد: امیدوارم نوجوانان و جوانان ورزشکار استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان با تکیه بر خداوند متعال، توانمندی‌های خود را در آوردگاه‌های گوناگون ملی، آسیایی و جهانی به منصه ظهور گذاشته و با به اهتزاز درآوردن پرچم پُرافتخار ایران اسلامی، بیش‌ازپیش در معرفی پایتخت تاریخ و تمدن ایران موفق و مؤید باشند.
هرساله از بیست‌وششم مهرماه تا دوم آبان‌ماه به نام هفته تربیت بدنی نام‌گذاری شده است؛ استان همدان دارای بیش از 95 هزار ورزشکار در قالب 52 هیئت ورزشی است.

شناسه خبر 87631