شناسه خبر:87720
1403/7/30 15:32:00
استاندار همدان در پیامی مطرح کرد:

نقش مهم بیمه سلامت در کاهش دغدغه‌های مردم

استاندار همدان گفت: بیمه سلامت نقش بسزایی در کاهش دغدغه‌های مردم در برخورداری از خدمات درمانی دارد.


حمید ملانوری‌شمسی با صدور پیامی به‌مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد:
بدون تردید سلامت یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی هر کشوری است و جامعه سالم، زمینه‌ساز توسعه، رشد و بالندگی در تمامی عرصه‌ها محسوب می‌شود.
بیمه سلامت ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه درمانی کشور با تمرکز بر توسعه نظام بیمه‌ای و پوشش بیمه سلامت همگانی، تلاش دارد به حداکثر رضایت‌مندی هم‌وطنان دست یابد و به‌عنوان بازوی مهم تأمین سلامت و حمایت مالی از خانواده‌ها، نقش بسزایی در کاهش دغدغه‌های مردم در برخورداری از خدمات درمانی دارد.
هفته بیمه سلامت که به‌مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه سلامت همگانی نام‌گذاری شده، فرصت مغتنمی است تا اقدامات، فعالیت‌ها و سیاست‌های حوزه بیمه سلامت ارزیابی و دستاوردهای ارزشمند آن به مردم شریف معرفی شود.
اینجانب ضمن تبریک هفته بیمه سلامت، از خدمات و زحمات مدیران و کارکنان اداره‌ کل بیمه سلامت استان همدان قدردانی کرده و از پروردگار متعال توفیق روزافزون این عزیزان در خدمت به آحاد مردم شریف این مرزوبوم را در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، خواستارم.
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان همدان، 28 مهرماه تا چهارم آبان‌ماه به‌عنوان هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده است؛ هم‌اکنون حدود 60 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان هستند. این جمعیت در چهار صندوق بیمه‌ای خلاصه می‌شوند؛ صندوق روستاییان با 627 هزار و 920 نفر، صندوق کارکنان دولت با 117 هزار و 23 نفر، صندوق سایر اقشار با 64 هزار و 547 نفر و صندوق ایرانیان با 200 هزار و 355 نفر.
در مردادماه سال 1402 به‌منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی با تصویب دولت محترم پنج دهک نخست درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف شدند و به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. ببا احتساب جمعیت بیمه‌شدگان روستایی استان و پنج دهک نخست درآمدی در صندوق ایرانیان (174 هزار و 403 نفر) هم‌اکنون جمعیتی بیش از 800 هزار نفر (حدود 80 درصد جمعیت بیمه‌شدگان استان) به‌صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند؛ مشمولین دهک‌های 6 تا 9 نیز از 80 تا 50 درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره‌مند شده‌اند.

شناسه خبر 87720