شناسه خبر:87725
1403/7/30 17:10:00

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: حکم بازنشستگی 100 نفر از مستمری‌بگیران این صندوق به‌مناسبت روز روستا و عشایر صادر و به آن‌ها اهدا شد.


حاتم شکری روز دوشنبه با بیان اینکه حکم بازنشستگی 100 نفر از مستمری‌بگیران این صندوق به‌مناسبت روز روستا و عشایر صادر و به آن‌ها اهدا شد، اظهار کرد: در سال 1403 بیش از 500 حکم مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت سرپرست خانوار صادر و از ابتدای سال تقدیم شده است.
وی ادامه داد: سه هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان از ابتدای سال جاری تاکنون عضو صندوق بیمه اجتماعی و بیش از 500 خانواده نیز مستمری‌‌بگیر صندوق شده‌اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان اظهار کرد: از سال 1384 تاکنون بیش از 154 هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند و 9 هزار نفر نیز حقوق بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت از این صندوق دریافت می‌کنند.
شکری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 هزار نفر از روستاییان و عشایر استان همدان حق بیمه خود را نزد صندوق تمدید کرده‌اند و همچنین بیش از 500 حکم مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت سرپرست خانوار صادر شده است.
وی از ضریب نفوذ بیش از 54 درصدی این صندوق در استان خبر داد و گفت: همدان از استان‌های برتر در کشور به سبب داشتن ضریب نفوذ بیمه بالای 50 درصد است که برپایی مستمر میز خدمت در روستاها، عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه روستایی در آن بوده است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان اظهار کرد: 52 کارگزاری در استان همدان به روستاییان و عشایر خدمات ارائه می‌دهند و تمام فرآیندهای بیمه‌ای به‌صورت الکترونیکی است.
شکری با بیان اینکه ماهیت صندوق اختیاری است، گفت: جامعه هدف صندوق 289 هزار نفر در استان است و درحال حاضر 154 هزار نفر زیر پوشش این صندوق در استان هستند.
* دوسوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می‌شود
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه دوسوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می‌شود، افزود: حق بیمه سالیانه است، امکان نقل و انتقال سوابق وجود دارد و بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران درنظر گرفته شده است.
شکری گفت: تمامی افراد بدون بیمه 18 تا 50 سال با عضویت در این صندوق می‌توانند از یارانه دولتی که برای اعضا درنظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: حق بیمه اختیاری با پرداخت یک‌ساله برای استقبال بیشتر افراد درنظر گرفته شده است؛ در سال جاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی، ماهانه 500 هزار ریال تا یک میلیون و 330 هزار ریال پرداخت می‌کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر هستند.
شکری ادامه داد: همچنین رانندگان برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.
وی اظهار کرد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، دادن مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری در رابطه با دریافت حقوق بازنشستگی در سال 1384 تأسیس شد.
شکری افزود: در جهت ارج نهادن به بیانات رهبر مبنی بر تأمین اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری تدوین شد که براساس آن استانداران باید تفاهم‌نامه‌ای با صندوق داشته و طبق آن ستاد توسعه در سه سطح استان، شهرستان و بخش برگزار شود که همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه روستا عضو این ستاد هستند.

شناسه خبر 87725