شناسه خبر:13994
1398/9/2 10:01:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان گفت: برای سومین سال متوالی طرح تفکیک کاغذ در 31 مدرسه با نیاز ویژه مقطع ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم استان آغاز شد.

خلیل رنجبر پنجشنبه گذشته اظهار کرد: اجرای طرح خانه‏‌تکانی کاغذی باعث توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی، اجتماعی، برقراری ارتباط صحیح دوسویه در بین دانش‌آموزان و کاهش سرانه مصرف کاغذ می‌شود.

وی با اشاره به تصویب این طرح در تقویم وزارت آموزش‌وپرورش، افزود: آموزش‌های صحیح و اصولی در بهبود کیفیت زندگی و اصلاح رفتار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان یادآوری کرد: در این طرح با همکاری مدیران و معلمان، اهمیت کاغذ و چگونگی تهیه آن برای دانش‌آموزان تشریح و آن‌ها با جداسازی کاغذ از سایر زباله‌ها به پاک‌سازی محیط زیست ترغیب می‌شوند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح زیست‌محیطی را فرهنگ‌سازی، کمک به کاهش تولید زباله، حفظ منابع زیست‌محیطی و ارتقای سطح دانش، تغییر نگرش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اعلام کرد.

رنجبر یادآوری کرد: توجه به خواسته‌ها و نیازها،کیفی‌سازی و انتقال آموزش‌ها به زندگی اجتماعی دانش‌آموزان، برقرای ارتباطات مؤثر به‏‌منظور کسب مهارت‌های فکری، جسمی، روانی و اجتماعی در پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

شناسه خبر 13994