شناسه خبر:38956
1400/1/21 09:45:40

سپهرغرب، گروه اندیشه: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: باید با آگاه‌سازی و گفتمان‌سازی، اسلام ناب که اسلام صلح و وحدت است را به جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری در دیدار با آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق با اشاره به برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت مجازی، اظهار کرد: به علت موانعی که کرونا در برگزاری حضوری کنفرانس به‌وجود آورده بود، یکی از موضوعات کنفرانس را "چالش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب در مواجهه با کرونا" قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در کنفرانس سی و چهارم 460 سخنرانی با موضوعات مهم در عصر حاضر به انجام رسید، تصریح کرد: به عنوان فعالیت جانبی ارائه مقالات علمی و رونمایی از چند کتاب از دیگر دستاوردهای کنفرانس سال گذشته بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که استکبار جهانی در صدد ایجاد جنگ، نزاع، ترور و تکفیر میان امت اسلامی است، یادآور شد: آخرین اقدام شوم آن‌ها برای ایجاد جنگ و نزاع، عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی است که ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم. بنابراین هفته وحدت هر ساله فرصتی برای برادری، دوستی و اخوت میان ملل اسلامی است.

حجت‌الاسلام شهریاری خاطر نشان کرد: باید با آگاه‌سازی و گفتمان‌سازی، اسلام ناب که اسلام صلح و وحدت است را به جهان معرفی کنیم و اجازه ندهیم دشمنان با برنامه‌ریزی و ساخت اسلام دروغین که خشونت را ترویج می‌کند، چهره اسلام واقعی را مخدوش کنند. ما معتقدیم به‌هیچ‌وجه درون اسلام خشونت نداریم و کسانی که تلاش می‌کنند اسلام را دین خشونت معرفی کنند، خود ایجاد کننده تروریسم هستند. این‌ها تولید‌کنندگان و تأسیس کنندگان گروه‌های افراطی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره تضاد رفتاری غربی‌ها در برخورد با ارزش‌ها نیز تأکید کرد: جهان غرب دچار گسست در ارزش‌ها شده است.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط و دیدارهای علمایی راهبرد مناسبی برای نزدیکی بین مذاهب اسلامی و تعمیق روابط است. از این رو برنامه ریزی برای این سفر در راستای ایجاد همدلی و برادری بیشتر بین مسلمین است.

در ادامه این دیدار آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق ضمن تقدیر بابت زحمات مجمع برای برگزاری کنفرانس وحدت، گفت: در خصوص نزدیکی مذاهب در عراق ملاقات‌ها و گفتگوهای علمایی با برادران اهل سنت داریم و این دیدارها را سبب تعامل و رفاقت می‌دانیم که خود راهی برای حل اختلافات و نزدیکی است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق با تاکید بر اینکه دیدارهای علمایی و طرح مباحث اختلافی در فضای علمی سبب نزدیکی می‌شود، گفت: تصورات نادرستی که بعضاً اهل سنت و تشیع نسبت به هم دارند بر طرف و باعث نزدیکی خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمن با ترویج افکار نادرست در جهت اختلاف‌افکنی حرکت می‌کند ولی طرح دیدگاه‌ها در فضای علمی این دسیسه‌ها را مرتفع می‌سازد.

شناسه خبر 38956