شناسه خبر:50196
1400/10/4 09:22:30

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اصلی‌ترین و سنگین‌ترین تکلیف انسان را قدرشناسی دانست و گفت: فرهنگ قدرشناسی و سپاسگزاری باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای اداری با موضوع «درس اخلاق مدیران» اظهار کرد: یکی از شئون اصلی قدرشناسی پی بردن به عظمت وجودی خداوند است، درحالی که بیشتر انسان‌ها قدر و منزلت خدا را ندانسته و خدای ناشناخته را عبادت می‌کنند.

وی گفت: قدرشناسی هم‌اینک حلقه مفقوده جامعه بوده و با گذشت زمان در فرهنگ کشورمان قدرشناسی با شکرگزاری به یک معنا تفسیر شده، درحالی که این‌ها یکسان نیستند.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: فرهنگ قدرشناسی و سپاسگزاری از خدمات ارائه‌شده، در جامعه کم‌رنگ شده و این درحالی است که خداوند در قرآن کریم سوره‌ای را با نام «قدر» نازل کرده و طبق آیات الهی روزی ریزترین موجود زمین تا بزرگ‌ترین موجودات مشخص شده است.

آیت‌الله طه‌محمدی اضافه کرد: قدرشناسی به‌واسطه داشتن آب، هوا، غذا، امنیت، پدر و مادر، همسایه و دیگر موارد وظیفه همگانی است.

وی افزود: یکی از برکات وجودی نظام جمهوری اسلامی ایجاد امنیت برای مردم است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی امنیت را به این ارزانی در اختیار مردم کشور قرار داده، یادآوری کرد: در جریان جنگ تحمیلی مردم مناطقی از کشور به‌علت نبود امنیت بدون دست زدن به اموال، خانه خود را رها کرده بودند، اما هم‌اینک 80 میلیون ایرانی در سایه امنیت درحال گذران زندگی هستند.

شناسه خبر 50196