شناسه خبر:57411
1401/4/14 09:28:47
هزینه‌کرد 16 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر توسط شهرداری بهار

تفکیک اراضی با «سند عادی» تخلف است

شهردار بهار گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و 500 تُن آسفالت‌ریزی در شهر بهار صورت گرفته و تا پایان سال عمرانی به هشت هزار تُن با اعتبار 16 میلیارد تومان خواهد رسید و همچنین امسال جدول‌گذاری به طول هفت کیلومتر انجام خواهد شد.

مهدی مجیدی در نشست شهرداران و اعضای شورای اسلامی ادوار شهر بهار که در سالن کنفرانس شهرداری بهار برگزارشد، ابراز کرد: بودجه امسال شهرداری بهار 45 میلیارد تومان و سرانه شهروندی یک میلیون و 500 هزار تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.
این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و 500 تُن آسفالت‌ریزی در شهر بهار صورت گرفته و تا پایان سال عمرانی به هشت هزار تُن با اعتبار 16 میلیارد تومان خواهد رسید و همچنین امسال جدول‌گذاری به طول هفت کیلومتر انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم‌افزایی و همدلی بین شهرداران و شوراهای ادوار گذشته، می‌تواند راهگشا بوده و در بهبود وضعیت مدیریت شهری تأثیرگذار باشد.
مجیدی توجه به پروژه‌های زیربنایی را مهم دانست و گفت: کارهایی که امروز انجام شده، ادامه اقداماتی بوده که در دوره‌های مختلف صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: اخیراً طی بخشنامه‌ای که از سوی مدیرکل دفتر بازرسی استانداری به شهرداران ابلاغ شده، هرگونه تفکیک اراضی فاقد سند رسمی (اسناد عادی) تخلف محسوب می‌شود و این بخشنامه برای شهرهایی مانند بهار که اکثریت دارای سند عادی هستند، مشکل‌ساز شده است.
شهردار بهار افزود: طرح gis سال قبل به مناقصه گذاشته شد و این طرح در شهرک پاسداران درحال اجرا است و تا پایان سال پرداخت الکترونیکی عوارض امکان‌پذیر می‌شود.
وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، گفت: با وجود تخفیف 80 درصدی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری، استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران صورت نگرفته و با توجه به قرارگیری شهر بهار در محور گردشگری، از سرمایه‌گذاران انتظار مشارکت و استفاده از این ظرفیت را داریم؛ در حوزه گردشگری و برای ساخت هتل، خانه‌های بوم‌گردی و سفره‌خانه تخفیف درنظر گرفته شده و تغییر کاربری نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
در ادامه شهرداران و اعضای شوراهای ادوار گذشته به بیان مسائل، راهکارها و انتقال تجربیات خود پرداختند و بر همدلی و توجه به خواسته‌های مردم و نقش محوری آنان، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، توجه به مبلمان شهری و حاشیه شهر، برگزاری جلسات تخصصی، توجه به درآمد پایدار شهرداری، تدوین برنامه عملیاتی و مدون پنج‌ساله، استفاده از نیروهای متخصص و جوان، توجه به هویت فرهنگی شهر، بازگشایی و احیای معابر در راستای رونق شهر و بهبود عبورومرور و استفاده از ظرفیت قرارگیری در مسیر گردشگری، تأکید شد.

شناسه خبر 57411