شناسه خبر:63785
1401/9/24 08:57:52

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون متاسفانه 274 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند و در همین راستا در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر استان تشکیل شده است.

رضا اعظمی، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: در سال 1399، 5 هزار و 486 مورد تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته که این میزان در سال 1400 به 6 هزار و 890 مورد افزایش یافته که در همین راستا کارگروه تعیین و شناسایی نقاط پرخطر جاده‌های استان تشکیل شد و 18 نقطه حادثه خیز درون شهری سنندج شناسایی و همچنین 62 نقطه پرخطر جاده‌های استان شناسایی شده است.
وی افزود: بانک اطلاعات رانندگان پرخطر در استان تشکیل شده و همچنین مقرر شده تا در استان کردستان به عنوان پایلوت، قبل از صدور گواهینامه رانندگی از داوطلبان آزمایش سلامت روحی و روانی گرفته شود.
اعظمی تصریح کرد: پرونده‌هایی با موضوع تصادفات در استان کردستان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود و میزان این پرونده‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 3 هزار و 86 مورد بوده که 990 فقره از این پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شده و مختومه شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آمار تلفات جاده‌ای در 8 ماهه سال جاری را 274 نفر ذکر کرد و افزود: محورهای قروه به همدان و مریوان به مرز باشماق از جمله پرتصادف ترین محورهای استان هستند.
وی مصوبات جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم را الزام آور دانست و همچنین شهرداری سنندج را مکلف کرد تا در بازه زمانی کوتاهی به حذف نقاط حادثه خیز اقدام کند.
در این جلسه مدیران دستگاه‌های مسئول به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در استان پرداختند.

شناسه خبر 63785