شناسه خبر:65332
1401/11/5 09:47:53
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

مشارکت کل مردم در نهضت تولید یک میلیارد نهال، ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مشارکت کل مردم در نهضت تولید یک میلیارد نهال ضروری است، از مهیاسازی و آمادگی نهالستان این استان برای تولید نهال به‌منظور اجرای طرح نهضت مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال خبر داد.

اسفندیار خزایی گفت: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال که مورد تأکید ریاست محترم جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان منابع طبیعی کشور است، از طرح‌های لازم و مورد نیاز کشور بوده که با رویکردی مشارکتی و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و مردم عزیز و براساس برنامه‌ای مدون و علمی از سال 1402 در کشور آغاز می‌شود.
وی افزود: بر همین اساس کارگروه ویژه‌ای در اداره کل منابع طبیعی استان همدان تشکیل شده تا کلیه ابعاد این طرح ملی و بزرگ به نحو مطلوب اجرایی شود.
خزایی مشارکت کلیه آحاد جامعه را در این طرح ضروری دانست و از برنامه‌ریزی لازم به‌منظور جلب مشارکت کلیه دستگاه‌های مرتبط، جوامع محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌ها و غیره خبر داد.
وی در ادامه گفت: نهالستان قدس این استان به‌منظور تولید یک میلیون و 300 هزار اصله نهال با گونه‌های جنگلی، زراعت چوب، فضای سبز و غیره که مقاوم به شرایط اقلیمی استان است، برای سال 1402 آماده شده و کلیه سطح آن برای تولید نهال استفاده و از تمامی ظرفیتش بهره‌برداری خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین از پیگیری این اداره کل به‌منظور استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی و علمی این استان برای تولید نهال خبر داد و افزود: این بخش‌ها می‌توانند کمک شایانی به تولید نهال مورد نیاز و مطلوب این اداره کل بکنند.

شناسه خبر 65332