شناسه خبر:67044
1401/12/20 09:29:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به‌منظور پیشگیری برداشت از آب‌های زیرزمینی، 322 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، هادی خضریان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی، افزود: با همیاری و همکاری صورت‌گرفته امسال نسبت به سال‌های گذشته، تعداد بیشتری چاه‌ غیر مجاز در سطح شهرستان کبودراهنگ شناسایی و مسدود شد.
وی با اشاره به اینکه در سال 1396 تعداد 316 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده بود، اظهار کرد: رکورد انسداد چاه‌های غیر مجاز در شرایطی امسال شکسته شد که تنها یک گروه شناسایی در سطح شهرستان فعال بود.
خضریان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل‌بخشی از سال 1393 تاکنون حدود 750 چاه غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی و مسدود شده است.
وی تأکید کرد: امسال با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز حدود 6.2 میلیون متر مکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
مدیر امور آب شهرستان کبودراهنگ گفت: در سال جاری به‌منظور مدیریت برداشت آب از چاه‌های مجاز کشاورزی 75 دستگاه کنتور روی این چاه‌ها نصب شده است.
وی ادامه داد: درمجموع 532 حلقه چاه مجاز کشاورزی شهرستان کبودراهنگ به کنتور هوشمند مجهز است.
خضریان افزود: نسبت به پاک‌سازی و لایروبی بخشی از مسیل‌ها و رودخانه‌ها اقدام شده و لایروبی و پاک‌سازی بخش باقی‌مانده درحال انجام است.
وی اظهار کرد: جمع‌آوری مصالح مازاد بستر رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد تا بتوان بخشی از مسیر رودخانه را نیز لایروبی و پاک‌سازی و درصورت بروز سیلاب از خسارات احتمالی جلوگیری کرد.
این مقام مسئول بیان کرد: مطالعات سراسری حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان انجام شده است و تلاش داریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، کار آن عملیاتی شود.

شناسه خبر 67044