شناسه خبر:68155
1402/2/4 08:39:47

سپهرغرب، گروه خبر: استاندر کرمانشاه با بیان اینکه تخصیص زمین برای طرح ملی مسکن در چهار ماه گذشته از 10 به 100درصد رسیده، گفت: با کاهش طبقات مجتمع‌ها قصد داریم سهم آورده مردم را کاهش دهیم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر کرمانشاه؛ پروژه سراج بازدید کرد.
مجتمع سراج از طرح‌های ملی مسکن در شهر کرمانشاه است که در دو فاز 360 واحدی و یک‌هزار و 120 واحدی در حال انجام است که طبق پیش‌بینی‌های متولیان امر در صورت تأمین به موقع سهم آورده متقاضیان، طی 24 ماه عملیات ساخت به پایان می‌رسد.
استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این پس روند ساخت و ساز در طرح ملی مسکن در شهرستان‌های استان به صورت هفتگی پیگیری می‌شود.
وی بر ساخت در طبقات کمتر و کاهش قیمت تمام شده خانه‌ها تأکید داشت و گفت: قیمت تمام شده باید برای مردم کاهش یابد برای تحقق این مهم قسمتی را با مذاکره و جابه‌جایی پرداخت‌های بانکی و قسمتی هم با طراحی‌های ساختمانی پیگیری خواهیم کرد.
صحرایی با بیان اینکه تخصیص زمین برای طرح ملی مسکن در چهار ماه گذشته از 10 به 100درصد رسیده است، افزود: با کاهش طبقات مجتمع‌ها قصد داریم سهم آورده مردم را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر طبقات کاهش یابد به تبع تعداد بعضی از مشاعات، پارکینگ‌ها، پیلوت‌ها و آسانسورها هم کاهش می‌یابد و هزینه تمام شده مسکن به شکل چشم‌گیری پایین می‌آید.
وی با اشاره به اینکه باید خانه‌های مسکن ملی متناسب با اقلیم فضای فرهنگی و روحیات مردم استان ساخته شود، تصریح کرد: این خانه‌ها باید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان سازگار باشد.

شناسه خبر 68155