شناسه خبر:70202
1402/3/24 09:58:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: استان از محل مالیات بر ارزش افزوده و از طریق گمرکات هفت هزار و 400 میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

ارسلان ازهاری روز سه‌شنبه اظهار کرد: طی سال گذشته در استان بیش از چهار هزار میلیارد ریال درآمد از طریق گمرکات و سه هزار و 400 میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد حاصل شده است.
وی افزود: نسبت درآمدهای مصوب استان در سال 1401 در مقایسه با سال 1400، 114 درصد بود که این امر می‌تواند با راهکارها و اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت در سال جاری نیز روند افزایشی خود را حفظ کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان یادآور شد: در سال گذشته تعهدات درآمدی استان 25 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که این رقم در سال جاری به 30 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و با توجه به نبود ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های لازم در استان تحقق این موضوع دور از انتظار است.
ازهاری با اشاره به فعالیت گسترده معادن در سطح استان به‌عنوان یک استان معدنی در سطح کشور بیان کرد: در سال گذشته با وجود پیش‌بینی تخصیص یک هزار و 200 میلیارد ریال از محل یک درصد فروش معادن برای استان، این مهم تحقق نیافت که امیدواریم این موضوع در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغی افزون بر 640 میلیارد ریال در آمد از محل فروش اموال مازاد کسب شده است، گفت: استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان از مواردی است که مد نظر استان است و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم در راستای کمک به توسعه استان لحاظ شود.

شناسه خبر 70202