شناسه خبر:75011
1402/8/2 12:22:52

فرماندار شهرستان درگزین از توافق با کشاورزان عمان برای الحاق زمین‌های کشاورزی به محدوده شهری به‌منظور ساخت مساکن طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

کمیل خواستان اظهار کرد: در شهرستان درگزین یک‌هزار و 200 نفر برای طرح نهضت ملی مسکن براساس شاخص‌های اعلام‌شده راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند و با پیگیری لازم قرار است ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کرفس و قروه درگزین به‌صورت تک‌واحدی و ویلایی ساخته شوند.

 

وی با بیان اینکه واگذاری یک زمین برای ساخت مسکن به‌صورت ویلایی در هیچ نقطه‌ای از کشور سابقه نداشته و درگزین تنها شهرستان در کل کشور است که از این ظرفیت استفاده می‌کند، افزود: برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر درگزین با کشاورزان روستای عمان در زمینه الحاق زمین‌های خود به محدوده شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن توافق لازم را انجام داده‌ایم و رضایت داده‌اند تا زمین‌های حاشیه شهر قروه درگزین به‌منظور طرح نهضت ملی مسکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

خواستان با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزان عمان در محدوده پمپ بنزین در طرح ملی قرار خواهد گرفت و در این رابطه تلاش کردیم تا زمین باکیفیت به دست متقاضیان طرح ملی مسکن برسانیم، اظهار کرد: توافق زمین‌های نهضت ملی مسکن در شهر قروه و کرفس در ماه‌های اخیر انجام گرفته بود، اما با مشکل استعلامات جهاد کشاورزی مواجه شدیم که خوشبختانه این موضوع حل شده و به‌زودی روند اداری آن به اتمام می‌رسد و فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان آغاز می‌شود.

 

فرماندار شهرستان درگزین تصریح کرد: زمین‌های مورد توافق با کشاورزان از کیفیت خوبی به‌لحاظ مکان‌نمایی، نزدیکی به امکانات آب، برق و گاز برخوردار است و دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

 

وی در ادامه از ساخت سالن ورزشی استاندارد در فاز دوم شهرک فرهنگیان شهر قروه درگزین خبر داد و گفت: فاز دوم شهرک فرهنگیان یکی از نقاط توسعه‌یافته قروه درگزین است که به‌تازگی ساخت‌وساز منازل مسکونی در آن رونق پیدا کرده و مردم تمایل به اسکان در این نقطه از شهر دارند.

 

فرماندار شهرستان درگزین ادامه داد: پس از حل مشکل گاز این شهرک درصدد هستیم تا یک واحد سالن ورزشی مجهز و استاندارد برای ساکنان منطقه از شهر قروه درگزین تأمین کنیم.

 

وی بیان کرد: سالن ورزشی که برای این منطقه درنظر گرفته شده است، این امکان را دارد که هم دانش‌آموزان مدرسه و هم متقاضیان و هم مردم این شهرک آن را مورد استفاده قرار دهند؛ در ضمن سال گذشته عملیات عمرانی ساخت مدرسه 14 کلاسه در فاز دوم شهرک فرهنگیان آغاز شد که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد.

 

 

 

 

شناسه خبر 75011