شناسه خبر:75427
1402/8/13 11:38:18

استاندار ایلام با بیان اینکه مجموع پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شده و یا در شُرف انجام استان ایلام به 10‌ هزار واحد تا پایان‌ سالجاری خواهد رسید، گفت: تأمین مسکن اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح در اولویت کاری همه دولتمردان کشور و استان ایلام قرار دارد.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح این استان با حضور سردار «ابن‌رضا» فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن از مهمترین طرح‌های دولت سیزدهم و بهترین فرصت برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف مردم است.

 

وی با بیان اینکه با همت دولت سیزدهم در اجرای طرح ملی نهضت مسکن، تحول چشم‌گیری از نظر ساخت و ساز مسکن در راستای تحقق منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس جمهوری در کشور شاهد هستیم، افزود: امروزه بخش مسکن بیش از 40 درصد را در سبد هزینه هر خانوار‌ها تشکیل می‌دهد که دولت در این راستا با اجرای طرح ملی نهضت مسکن گام‌های بزرگی را برداشته است.

 

استاندار ایلام با اشاره به اهتمام نیروهای مسلح برای ساخت و تامین مسکن مورد نیاز کارکنان خود، ابراز کرد: ساخت و تأمین مسکن یک امینت روحی و روانی برای نیروهای مسلح ایجاد خواهد کرد که این عزیزان بهتر و بیشتر از گذشته، در انجام مأموریت‌های محوله موفق باشند.

 

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه تأمین مسکن اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح در اولویت کاری همه دولتمردان کشور و استان ایلام قرار دارد، گفت: استفاده از ظرفیت طرح ملی نهضت مسکن در تامین مسکن نیروهای مسلح راهگشا خواهد بود و امید است که همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اهتمام و جدیت بیشتری در استان نسبت به این موضوع ورود کنند.

 

وی یادآور شد: در گذشته ساخت مسکن در نیروهای مسلح بصورت تعاونی انجام می‌گرفت اما اگر بخواهیم به‌صورت جهادی مشکل مسکن نیروهای مسلح را حل کنیم باید در قالب نهضت عمل کنیم که به‌صورت جهادی عمل کردن و شب از روز نشناختن بوده و لازمه این اقدام را عزم جدی و اقدام جهادگونه است.

 

استاندار ایلام بیان کرد: چنانچه بخواهیم این نهضت به سرانجام برسد باید فرآیند را کوتاه کرد و یکی از مهمترین راهکارها برای این کار استفاده از فناوری‌های فناورانه ساخت و ساز نیروهای مسلح است که قادر است ظرف چهارماه آپارتمان و ساختمان مسکونی را تحویل نماید.

 

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: علاوه بر 6 هزار و 666 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، تا پایان سال جاری در مجموع حدود 10 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، در حال اجرا و یا شروع خواهند شد و با سلسله اقدامات انجام گرفته و واگذاری زمین‌های جدید برای متقاضیان، روند نهضت ملی مسکن در استان ایلام با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه بانک‌های استان در راستای ارایه تسهیلات مسکن اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام بایستی ظرف یک‌ماه آینده مقدمات واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نیروهای مسلح استان به خصوص در شهرهای مهران و دهلران را در دستور کار خود قرار دهد.

 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به جنایات رژیم غاصب و کودک کش اسراییل، ابراز کرد: در طول تاریخ بشریت چنین جنایت‌هایی که امروز نسبت به مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود، صورت نگرفته است که این جنایت‌ها مایه شرمساری بشریت است.

 

بهرام‌نیا با بیان اینکه بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، میدان جنگ در غزه، امروز میدان حق و باطل است، خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام همپای مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان حضوری پرشور خواهند داشت و همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام خواهند کرد.

 

 

شناسه خبر 75427