شناسه خبر:76138
1402/8/30 13:07:07
رئیس فدراسیون در مجمع سالانه هیئت دوچرخه‌سواری همدان:

مقایسه وضعیت فعلی دوچرخه‌سواری با گذشته غیر منطقی است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور گفت: مقایسه وضعیت فعلی ورزش دوچرخه‌سواری با دوره‌های قبل به‌دلیل تنگناها و شرایط مالی دشوار، غیر منطقی است و پذیرش هرگونه مسئولیت در هیئت‌های استانی، ایثار بزرگی به‌شمار می‌رود.

رسول اسدی روز دوشنبه در مجمع سالانه هیئت دوچرخه‌سواری همدان اظهار کرد: برخی به مقایسه شرایط کنونی رشته دوچرخه‌سواری با پنج تا 15 سال قبل می‌پردازند، درحالی که بودجه‌های فعلی به مانند گذشته نیست.

وی اضافه کرد: اکنون بررسی کنید که یک اعزام به مسابقات بین‌المللی چقدر هزینه دارد و چه بودجه‌ای باید صرف آن کرد و آیا این وضعیت پنج تا 15 سال قبل هم چنین بوده است؟

اسدی خاطرنشان کرد: هرگونه مقایسه کردن غیر منطقی است و همین وضعیت را در تمامی هیئت‌های ورزشی داریم؛ البته انتظارات همانند گذشته است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور ادامه داد: مشکلات مالی و اقتصادی در تمامی رشته‌ها دیده می‌شود و دوچرخه‌سواری هم از این قاعده مستثنا نیست؛ اما باید بیشتر تلاش کرد و با برنامه‌ریزی بهتر شرایط را بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری دارای رشته‌های متنوع و ظرفیت‌های بالقوه است، گفت: باید ریل‌گذاری را در برنامه‌ریزی‌ این رشته ورزشی دستخوش تغییر کنیم تا در جذب حامی مالی، کیفی‌سازی مسابقات و سایر موارد مهم، به دستاوردهای مطلوب برسیم.

این مقام مسئول ورزشی هرگونه اعزام به مسابقات فراملی را منوط به شرایط فنی و کیفی مناسب رکابزنان دانست و گفت: در کنار مسائل مالی، اعزام‌های کیفی مد نظر فدراسیون و مورد تأکید وزارت ورزش و جوانان کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست با تأکید بر حمایت از هیئت‌های ورزشی موفق، گفت: تمامی هیئت‌های ورزشی از حمایت‌های مالی دستگاه ورزش استان برخوردار هستند؛ اما میزان حمایت‌ها بستگی به موفقیت‌های کسب‌شده و فعالیت هیئت دارد.

علی حقیقی افزود: همه هیئت‌های ورزشی باید برای دریافت کمک‌های مالی دستگاه ورزش استان دارای «شناسه مالی» شوند تا بتوانیم این کمک‌ها را واریز کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های پُررنگ هیئت دوچرخه‌سواری همدان، گفت: برای ما رضایتمندی اعضای دوچرخه‌سواری استان همدان در پیشبرد برنامه‌های مربوط به این رشته، مهم است.

در این مجمع از دو رکابزن موفق رده سنی پیشکسوتان که موفق به کسب نشان کشوری شده‌اند، تجلیل شد.

 

 

شناسه خبر 76138