شناسه خبر:77922
1402/10/14 10:21:59

دفتر امور خاک در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افتتاح شد.

صبح چهارشنبه 13 دی‌ماه، دفتر امور خاک کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی با حضور سیداسماعیل صالحی معاونت دفتر امور خاک کشاورزی وزارت، عزیزبیگی معاون دفتر شبکه‌های آبیاری و زهکشی و جمعی از مسئولان دفاتر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و گراوندی مدیر آب و خاک و تعدادی از کارشناسان امور خاک سازمان افتتاح شد.

معاونت دفتر امور خاک کشاورزی وزارت گفت: خاک یکی از منابع طبیعی بسیار ارزشمند است که نقش مهمی در توسعه پایدار کشاورزی و امنیت غذایی دارد.

سیداسماعیل صالحی افزود: جهت تحقق این اهداف مهم همکاری تمامی ذی‌نفعان لازم است تا از این طریق این خاک ارزشمند که امانتی از نسل‌های آینده می‌باشد به خوبی حفاظت و با مدیریت پایدار برای نسل‌های آینده باقی گذاشت.

وی ادامه داد: هدف از افتتاح دفتر امور خاک کشاورزی، پیگیری اهداف و مأموریت‌های تعریف‌شده در این حوزه است، تا بتواند از چالش‌های پیش رو در این استان پیشگیری و نسبت به تقویت مدیریت پایدار و حفاظت از خاک‌ها اقدام شود.

در ادامه گراوندی مدیر آب و خاک ایلام نیز در این آیین خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 79 هزار هکتار مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیری در استان انجام شده و همچنین طرح پایلوت تناسب اراضی میمه دهلران نیز در دست اقدام است.

در آیین افتتاح دفتر امور خاک کشاورزی، سمیه شفیعی به‌عنوان کارشناس مسئول واحد امور خاک کشاورزی استان، ساهره صفرلکی و محمد سلیمان‌نژاد به‌عنوان کارشناسان دفتر واحد امور خاک کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام منصوب شدند.

 

 

شناسه خبر 77922