شناسه خبر:78576
1402/10/30 10:16:27

جایگاه انسان حاصل انتخاب و تلاش خویش است و شهید حاج‌قاسم این سردار دل‌ها هم مستثنا از این قاعده نیست؛ سرباز راستین وطن ما با خدامحوری و اخلاصی کم‌بدیل راهی را برگزید که عده زیادی معتقدند «حاج‌قاسم شروع شده» و نوجوانی می‌گوید «شهیدسلیمانی برای استکبار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است». حال در هنگامه یادبود این مرد میدان باید دید هریک از ما که شاید بارها نام او را پس از شهادتش بر زبان آورده‌ایم، تا چه اندازه خود را به سوی ویژگی‌هایش سوق داده‌ایم؟ اویی که مطالعه و دقت در منظومه شخصیتی‌اش نشان می‌دهد جداً شایسته بوده و هست که درباره‌اش از واژه کلیدی «مکتب حاج‌قاسم» یاد کنیم. وی همواره برای دیگران در راه رضای خدا در ابعاد مختلف هزینه پرداخته و وقتی در دوران حیات صوریش از او سؤال می‌شود که آیا قصد نامزدی برای ریاست جمهوری دارید؟ نزدیک به این مضمون پاسخ می‌دهد که «من نامزد گلوله‌ها هستم».

 

کسی از نزدیکانش نقل می‌کرد که در جایگاه فرماندهی قدس سپاه وقتی از هواپیما پیاده می‌شد، بدون تأمل پای تاکسی فرودگاه می‌رفت تا مثل شخصی کاملاً عادی خود را به مقصد برساند؛ درحالی که حتی برای فرمانده سپاه یک استان افتخار بود که با خودرو برود و راننده شخصی حاج‌قاسم شود. همان فردی که قنات ملک را هیچگاه فراموش نکرد و اهالی روستای خود را بر خیلی از ظاهرگرایان ترجیح داده و شخصاً احوال‌پرس مستمر فرزندان شهدا در اقصی نقاط کشور بود و در ولایت‌پذیری از نوادر دوران بود. ایشان درد و بلا را از طرف دشمن به سوی خود دعوت می‌کرد و در همین همدان ما شاهد بودیم که با شجاعت تمام درحالی که صدها مخاطره به دنبال داشت، با صدای بلند در حسینیه امام خمینی (ره) گفت «ای ترامپ قمارباز، حریف تو ما هستیم» و با این کلام شجاعانه خود تولید قدرتی کرد که رعب و وحشت را در اردوگاه دشمنان خدا انداخت.

حال که هزاران تن از ما می‌خواهیم شاگرد مکتب حاج‌قاسم باشیم، قطعاً باید اندیشه و رفتار خود را به سردار دل‌ها نزدیک کنیم و با اخلاص برای خدمت به خلق سر از پا نشناخته و تلاش کنیم منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هرچه بیشتر و زودتر تحقق پیدا کند. تحقیقاً کسانی که سست و منفعل هستند و به هر بهانه ممکن تلاشی برای خودسازی و رفع مشکلات و موانع ایران اسلامی و جهان بشریت ندارند و حاضر نیستند هیچ‌گونه هزینه‌ای برای پیشبرد ایران اسلامی داشته باشند، نمی‌توانند ادعای شاگردی این مکتب مشعشع را داشته باشند، آنانی که امروز دنبال جایگاه و مقام هستند و برای رسیدن به آن به خادمان صادق در لباس‌های مختلف فشار آورده و یا غیر منصفانه حمله می‌کنند، باید بدانند که اگر لازم باشد، باید برخی غربت‌ها را برای رضای خدا تحمل کنند تا بتوانند از شاگردان مکتب حاج‌قاسم باشند.

امروزه توجه خاص به همه بیانات رهبر معظم انقلاب ازجمله توصیه به تشویق و ترغیب نزدیکان به شرکت در انتخابات اسفندماه برای قوام بیشتر جمهوری اسلامی ادامه مشی همان سرداری شهیدی است که ایران را حرم می‌دانست و اقتضا می‌کند در ادامه مسیر شهدای ایران اسلامی دراین‌باره از هرگونه تلاش و گذشتی دریغ نورزیم، ان‌شاءالله.

حسین صادقیان

شناسه خبر 78576