شناسه خبر:80135
1402/12/13 13:39:13

سپهرغرب-گروه ورزشی:رئیس هیئت کاراته استان همدان با بیان اینکه پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین میزبان مسابقات قهرمانی انتخابی تیم ملی کاراته کشور در اسفندماه است، عنوان کرد: بیش از سه هزار و 200 نفر از کاراته‌کاران کشور در دو بخش بانوان و آقایان جهت شرکت در این دور از مسابقات در سایت رسمی فدراسیون کاراته اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند.

سیدمهدی وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار سپهرغرب با بیان اینکه پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین میزبان مسابقات قهرمانی انتخابی تیم ملی کاراته کشور در اسفندماه است، عنوان کرد: بیش از سه هزار و 200 نفر از کاراته‌کاران کشور در دو بخش بانوان و آقایان جهت شرکت در این دور از مسابقات در سایت رسمی فدراسیون کاراته اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند.

وفایی از برگزاری این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید خبر داد و گفت: مسابقات از 15 لغایت 20 اسفندماه در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه این مسابقات در 15 اسفندماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: از تاریخ 14 اسفندماه پذیرش آقایان و دریافت مدارک انجام خواهد شد و 17 اسفندماه نیز زمان ورود بانوان به استان برای حضور در این مسابقات ورزشی است.

رئیس هیئت کاراته استان همدان با تشریح علت جابه‌جایی محل برگزاری مسابقات از سالن ورزشی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی به سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به محل اسکان ورزشکاران در دانشگاه آزاد اسلامی همدان و نیز براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته درخصوص برودت هوای استان در طول هفته، این جابه‌جایی انجام شد.

وفایی از وزن‌کشی ورزشکاران در هنگام پذیرش برای شرکت در مسابقات خبر داد و افزود: براساس وزن هریک از ورزشکاران، جدول‌های مربوطه تنظیم و آماده خواهد شد.

وی از حضور 100 داور برای قضاوت در این دور از مسابقات خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 60 ورزشکار همدان کار قضاوت در مسابقات را برعهده دارند.

رئیس هیئت کاراته استان همدان با بیان اینکه ثبتنام مسابقات از طریق سایت رسمی فدراسیون کاراته انجام می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه استان همدان از گذشته جایگاه بسیار خوبی را در رشته ورزشی کاراته دارد و همچنین به‌عنوان یک شهر تاریخی و گردشگری در سطح جهان شناخته می‌شود و امکانات لازم برای برگزاری مسابقات را دارا است، فدراسیون کاراته با میزبانی این استان برای برگزاری مسابقات موافقت کرد.

وفایی از انعکاس این دور از مسابقات به‌صورت زنده خبر و ادامه داد: شبکه سه سیما و ورزش به مدت 6 روز اخبار این مسابقات را که در استان همدان برگزار می‌شود، به اطلاع مردم، ورزشکاران و ورزش‌دوستان خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های ملی و بین‌المللی کاراته نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت، عنوان کرد: ان‌شاءالله تمام سعی و توان ما بر این است که بتوانیم میزبان خوبی برای این عزیزان در طول برگزاری مسابقات ورزشی کاراته باشیم.

رئیس هیئت کاراته استان همدان یکی از اهداف برگزاری این مسابقات در استان را آشنایی بیشتر ورزشکاران با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی همدان دانست و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، خانواده ورزشکاران این رشته نیز به استان سفر خواهند کرد و جمعیت خوبی را در این استان برای بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی و همچنین به‌عنوان تماشاگر مسابقات خواهیم داشت.

وفایی از حمایت شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی و غیر دولتی برای برگزاری این مسابقات خبر داد و افزود: این ظرفیت برای سایر متقاضیان نیز فراهم است تا محصولات و دستاورد‌های خود را معرفی و تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه حضور بیش از سه هزار و 200 ورزشکار از سراسر کشور در استان همدان برای شرکت در مسابقات در گذشته سابقه نداشته است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت برای سایر رشته‌های ورزشی نیز در استان وجود دارد که امیدواریم شاهد برگزاری مسابقات منطقه‌ای، کشوری و ملی در همدان باشیم.

رئیس هیئت کاراته استان همدان از کسب هشت نشان توسط ورزشکاران کاراته این استان در مسابقات کاراته وان خبر داد و گفت: در مسابقات کاراته وان چهار نشان توسط آقایان و چهار نشان توسط بانوان این استان که دو نشان طلا، چهار نقره و دو برنز را شامل می‌شود، کسب شد.

وفایی از برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته بسیج کشور و همچنین مسابقات سبکی کاراته در این استان خبر و ادامه داد: در سال آینده نیز به دنبال برگزاری مسابقات ورزشی رشته کاراته در استان همدان که پایتخت گردشگری آسیا نیز هست، خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه چهار تیم از استان همدان در لیگ برتر حضور داشتند، عنوان کرد: این تیم‌ها شامل دو تیم پسران و دو تیم دختران بودند که سه تیم از چهار تیم به مرحله یک‌هشتم صعود کردند و در‌نهایت یک تیم به مسابقه نیمه‌نهایی راه یافت که امیدواریم این ورزشکاران بتوانند به‌عنوان نماینده استان همدان در این دور از مسابقات افتخارآفرینی کرده و نشان طلا را کسب کنند.

رئیس هیئت کاراته استان همدان از حضور یک تیم ورزشی کاراته در مسابقات سوپرلیگ کشور خبر داد و افزود: مسابقات سوپرلیگ کشور به مدت دو هفته است که شروع شده و ورزشکاران بومی استان در این مسابقات حضور دارند و نقطه قوت آن نیز این بوده که استان همدان برخلاف سایر استان‌ها از بازیکنان ملی و مطرح برای شرکت در مسابقات استفاده نکرده است.

وفایی از کسب عنوان هیئت برتر ورزشی توسط هیئت کاراته استان همدان خبر داد و ابراز کرد: براساس ارزیابی صورت‌گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان این هیئت موفق به کسب رتبه مذکور شد.

 

شناسه خبر 80135