شناسه خبر:80136
1402/12/13 13:46:34

سپهرغرب-گروه ورزشی:نایب‌رئیس کمیته ملی پاراالمپیک ازبکستان گفت: در سفر به تهران برای ارتقای جنبش پاراالمپیک ازبکستان، به دنبال تقویت ارتباط خود هستیم؛ چراکه دستاوردهای کمیته ملی پاراالمپیک ایران قطعاً غیر قابل انکار است.

روز پنجشنبه در نشست مشترک میان مسئولان کمیته‌های ملی پاراالمپیک ایران و ازبکستان که پس از برگزاری نشست‌های تخصصی طی روزهای گذشته برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو کمیته با موضوع تبادل اطلاعات و نیروهای متخصص به‌منظور انجام تحقیقات مشترک و همکاری متقابل، شرکت در فعالیت‌های مشترک از قبیل برگزاری کمپ‌های تحقیقاتی، آموزشی و تمرینی برای ورزشکاران و تبادل اسناد و طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مورد علاقه و دوجانبه تنظیم و توسط سیدمحمد پولادگر، نایب‌رئیس کمیته ملی پاراالمپیک و جمشید حسن‌اف، نایب‌رئیس کمیته ملی پاراالمپیک ازبکستان به امضا رسید.

در این نشست رقیه الله‌کرمی عضو هیئت‌رئیسه و سعید سلگی معاون ورزش قهرمانی پاراالمپیک ایران و نمایندگان کمیته ملی پاراالمپیک ازبکستان حضور داشتند.

نمایندگان کمیته ملی پاراالمپیک ازبکستان روز سه‌شنبه (هشتم اسفندماه) به‌منظور بررسی زمینه‌های مشترک همکاری با کمیته ملی پاراالمپیک ایران و عقد تفاهم‌نامه، وارد تهران شده بودند.

جمشید حسن‌اف در پایان سفر هیئت پاراالمپیکی کشورمان ازبکستان به ایران گفت: ما از کمیته پاراالمپیک ایران برای فراهم کردن شرایط این سفر و همچنین میزبانی شایسته آن‌ها سپاسگزاریم؛ این سفر با نشست‌های مشترک، بازدید از امکانات و همچنین تجارب میزبان، ثمربخش بود.

وی افزود: ازبکستان در سال‌های اخیر با سرعت بالایی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است. در حوزه ورزش، رئیس‌جمهور ما توجه خاصی به ورزش، به‌ویژه ورزش افراد دارای معلولیت دارد؛ برای پیروی از نظرات رئیس‌جمهور و سیاست‌های کشورمان درخصوص حمایت‌های ویژه از ورزش افراد دارای معلولیت، ما به‌عنوان نمایندگان کمیته ملی پاراالمپیک ازبکستان برای بازدید و تعامل، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان نخستین کشور مقصد خود انتخاب کردیم و امیدواریم با دستاوردهای این سفر و همکاری قوی بتوانیم این پروژه را توسعه دهیم.

حسن‌اف تأکید کرد: ما در این سفر برای ارتقای جنبش پاراالمپیک ازبکستان، به دنبال تقویت ارتباط خود با ایران هستیم. دستاوردهای کمیته ملی پاراالمپیک ایران قطعاً غیر قابل انکار است؛ به‌ویژه موفقیت اخیری که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، با قرار گرفتن در رده دوم آسیا به‌دست آورد. بنابراین ما اینجا هستیم تا از دوستان خود در کمیته پاراالمپیک ایران یاد بگیریم و زمینه همکاری‌های دو طرف را گسترش دهیم.

نایب‌رئیس کمیته ملی پاراالمپیک ازبکستان در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که طی این سفر چندروزه زمینه‌های مختلف همکاری در جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بدون شک نتیجه امضای این تفاهم‌نامه مؤثر خواهد بود؛ ما از این همکاری خوشحالیم و بی‌صبرانه در انتظار میزبانی از شما در ازبکستان هستیم.

 

 

شناسه خبر 80136