شناسه خبر:80734
1402/12/27 12:54:46
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست خبرداد؛

طراحی دو بازی محیط زیستی در سال آینده

سپهرغرب، گروه زیست‌بوم: معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از آموزش مفاهیم محیط زیستی به تعداد زیادی بازی‌ساز خبر داد و گفت: طراحی دو بازی محیط زیستی مطلوب و باکیفیت یکی از برنامه‌های سازمان برای سال آینده است.

در دولت سیزدهم تأکید بر مردمی‌سازی حفاظت محیط زیست است و در حوزه حفاظت محیط زیست مطابق با اصل 50 قانون اساسی مردم باید پای کار باشند. این مردمی‌سازی نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است، به همین جهت خانه محیط زیست به‌عنوان بستری برای تعامل، تفاهم، همکاری داوطلبانه و مؤثر راه‌اندازی شده است،علاوه بر آن سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای حفظ محیط زیست با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کارگروهی را تشکیل داده است.
نورالله مرادی با اشاره به آخرین وضعیت خانه‌های محیط زیست اظهار کرد: سازمان در جهت افزایش سواد محیط زیستی و مردمی‌سازی محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده و یکی از سیاست‌های مردمی‌سازی ایجاد خانه‌های محیط زیست است که حدود دو هزار خانه محیط زیست در سطح کشور تأسیس شده که 1560 خانه محیط زیست فعال هستند و اقدامات فرهنگی در خصوص فرهنگ‌سازی در محیط زیست در این خانه‌ها نیز شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: برنامه دوم افزایش سواد محیط زیستی است که مبتنی بر همین راهبرد با تلاش شورای فرهنگ عمومی کشور، روز آموزش همگانی حفظ محیط زیست در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. همه توان خود را خواهیم گذاشت که این روز را به یک جریان مهم در سطح کشور برای افزایش مشارکت مردم در حوزه محیط زیست تبدیل کنیم.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: یکی دیگر از راهبردهای ما بحث آموزش و پرورش است. اگر آموزش و پرورش در حوزه محیط زیست قوی و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد، اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد. در این جهت تجدید نظر در محتوای محیط زیست مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است که پیگیری خواهیم کرد.
مرادی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای گفت: جلسات متعددی در پائیز سال جاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شد و این راستا از تعداد زیادی بازی‌ساز جهت آموزش مفاهیم محیط زیستی در مرکز آموزش البرز دعوت به عمل آمد. طراحی دو بازی محیط زیستی مطلوب و باکیفیت یکی از برنامه‌های سازمان برای سال آینده است.

شناسه خبر 80734