شناسه خبر:15972
1398/10/14 12:43:23

آیین گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای تروریستی روز شنبه با حضور امام جمعه و استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی در سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) در این آیین گفت: هر زمان که دین اسلام نیازمند رشد و تعالی بیشتر باشد حکمت خداوند اقتضا می کند که خون برای آبیاری و پایداری درخت تنومند اسلام ریخته شود.

حجت الاسلام حسین علیی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در سال ۶۱ هجری حقیقت دین بر مردم نامعلوم بود با شهادت حضرت ابا عبدالله حسین(ع) راه حقیقت دوباره بر مردم نمایان شد و چهره ظالمان عیان گشت.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در چهل سال گذشته با فتنه های متعددی رو به رو شده است اظهار داشت: در جریان فتنه ۹۸ دشمن قصد استحاله نظام مقدس جمهوری اسلای را داشت و برخی از خودی ها هم دچار تردید شدند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان با اشاره به شرایط امروز کشور و شبهات ایجاد شده توسط معاندان و مخالفان در اذهان مردم جامعه گفت: دوباره حکمت خداوند متعال اقتضا کرده است که برای رفع این مشکلات و شبهه ها خون مردی از مردان مخلص خدا به نام حاج قاسم سلیمانی بر زمین ریخته شود تا دوباره اتحاد ملت و مردم ایران بیشتر شود.

علیی گفت: امام حسین(ع) را ثارالله می‌گویند که به تبع آن سایر معصومان(ع) و شهدای عزیز ما هم به نوعی ثارالله هستند.

یکی از معانی ثارالله خون خواهی خداوند از قاتلان است که طبق فرمایش رهبر انقلاب نیز انتقامی سخت از قاتلان خواهیم گرفت.

وی افزود: برخی در داخل دوباره معتقد به مذاکره با آمریکا هستند ولی شهادت این سردار عزیز چهره منفور آمریکا را عیان ساخت و بر مردم ثابت کرد که تنها راه مقاومت در برابر استکبار است.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 15972