شناسه خبر:16994
1398/11/12 09:51:57

سپهرغرب، گروه خبر: هشت مدرسه روستایی بخش مرکزی، امام و زیویه، پنج طرح بزرگ صنعتی با اعتبار 130 میلیارد ریال و 27 طرح برق‌رسانی با 29 میلیارد ریال اعتبار به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در شهرستان سقز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره توزیع برق سقز اظهار کرد: این طرح‌ها شامل احداث پست هوایی، احداث و اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی، احداث شبکه فشار ضعیف زمینی، نصب دستگاه چراغ روشنایی شبکه معابر روستایی و کاهش قدرت پست‌های عمومی شهری و روستایی است.

عطاالله نوروزی تصریح کرد: تبدیل شبکه‌های فشار متوسط هوایی به دو مداره، جابه‌جایی و اصلاح قسمتی از شبکه فشار متوسط فیدر جاده سقز- بانه ازجمله بخش‌های دیگری از این طرح‌ها است که طی چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح‌ها از محل منابع داخلی شرکت برق کردستان هزینه شده، افزود: این طرح‌ها در راستایی خدمات‌رسانی به مردم شهرها و روستاها اجرایی شده‌است.

رئیس اداره توزیع برق سقز خاطرنشان کرد: نیروهای توزیع برق سقز سیم مسی معابر روستای کانی کبود را به کابل خود نگهدار تغییر دادند، همچنین نیروی‌های ما طی چند روز گذشته، دکل‌های برق (تعمیرات آنتن فرعی دکل برق) را در ارتفاعات روستای بهرام سرشیو تعمیر کردند.

     افتتاح هشت واحد آموزشی روستایی در سقز

رئیس اداره آموزش‌وپرورش سقز نیز اظهار کرد: هشت مدرسه در روستاهای کویره گویز و پیریونس بخش مرکزی، روستاهای کانی سفید، چاغرلو و قلعه جغه بخش زیویه و روستاهای احمد مرده، قهرآباد سلیمان و تیمان قلعه در بخش امام طی ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

رحمان سیدیان با بیان اینکه طی یکسال گذشته 10 مدرسه در بخش‌های مرکزی و سرشیو سقز افتتاح شد، افزود: یک باب دبیرستان 6 کلاسه هم در شهر صاحب به احتمال زیاد تا پایان سال به همت یک خیر مدرسه‌ساز احداث و تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

وی یادآوری کرد: طی یک سال گذشته، هشت باب مدرسه نیز در بخش‌های زیویه و امام ساخته‌شده و در اختیار دانش‌آموزان روستایی قرار گرفته‌است.

     5 طرح بزرگ صنعتی در سقز به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز نیز در خصوص طرح‌های این دستگاه در ایام دهه فجر، گفت: پنج طرح بزرگ صنعتی طی ایام گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد و به واحدهای صنعتی اضافه خواهد شد.

بهنام میرزایی اذعان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی این طرح‌ها 130 میلیارد ریال هزینه کرده و دولت نیز 30 میلیارد ریال تسهیلات به آن‌ها پرداخت کرده‌است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی 44 نفر را فراهم می‌کند، یادآوری کرد: این طرح‌ها شامل تولیدکننده انواع سبدهای پلاستیکی میوه و سبزیجات، تولید انواع پوشاک، تولید انواع شوینده و مایعات پاک‌کننده و بسته‌بندی انواع محصولات کشاورزی است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 16994