شناسه خبر:19639
1399/1/25 10:30:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از خسارت 122 میلیارد تومانی کرونا، به فرهنگ و هنر استان خبر داد ‌و گفت: خسارت اصحاب فرهنگ، هنر، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، چاپ، مؤسسات، کانون‌ها و اصناف فرهنگی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

بهرام فاضلی‏‌زاد روز یکشنبه گفت: همان‌طور که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریباً همه بخش‌های این حوزه از ابتدای شیوع ویروس، حدود 2 ماه تعطیل شده است.

وی اظهارکرد: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری، چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می‌کردند، در بحران مالی به‌سر می‌برند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: همه بخش‌های فرهنگی کرمانشاه از جمله کانون‌های تبلیغاتی، چاپ، نشر، موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند. مؤسسات فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت‌به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است.

فاضلی‌زاد ادامه داد: بایستی شرایطی را فراهم کنیم تا هنرمندان در خانه با تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی تا حدودی کمبودها را جبران ‌کنند. مسابقات و جشنواره‌های مختلف هنری به‌صورت اینترنتی برگزار ‌شود و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای این بخش درنظر گرفته است تا هنرمندان بتوانند با تولیدات هنری خود و انتشار در فضای مجازی، آرامش را به جامعه تزریق کنند.

وی بااشاره به فعالیت ‌اصحاب رسانه کرمانشاه نیز گفت: پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در بخش‌های مختلف خبری دراین شرایط بحرانی، حاضر شده و در راه تهیه خبر و گزارش به‌منظور آگاه‌سازی مردم نسبت‌به مراقبت‌های بهداشتی اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.

بهرام فاضلی‌زاد در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم و گذر از این بحران گفت: با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خسارات وارده به حوزه فرهنگی استان، تاکنون بالغ بر 122 میلیارد تومان برآورد شده است که با ادامه تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان یقیناً این میزان خسارت، افزایش خواهد یافت.

 

شناسه خبر 19639