شناسه خبر:24654
1399/4/17 16:41:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به‌منظور شناسایی گروه‌های موسیقی فعال استان کردستان و برنامه‌ریزی‌های مؤثر برای حمایت از فعالیت هنرمندان این رشته، سازوکار ثبت گروه‌های موسیقی در استان اعلام شد.
سامان احمدی اظهار کرد: به‌منظور شناسایی گروه‌های موسیقی فعال استان کردستان و برنامه‌ریزی‌های مؤثر برای حمایت از فعالیت هنرمندان رشته موسیقی و نظر به جایگاه موسیقی به‌عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی و هماهنگ با برنامه‌ها و اهداف شهر خلاق موسیقی که به پشتوانه تلاش و درخشش همه هنرمندان استان میسر و ثبت شده است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری انجمن موسیقی اقدام به ثبت گروه‌های موسیقی فعال استان می‌‌کند.
وی افزود: متقاضیان برای اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها یا به درگاه اینترنتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراجعه فرمایند.
وی در خصوص شرایط ثبت گروه‌های موسیقی تصریح کرد: فرآیند و مدارک موردنیاز برای صدورپروانه فعالیت گروه‌های موسیقی شامل داشتن چهار عضو ثابت در گروه موسیقی، درخواست، مدارک و مستندات موردنیاز در قالب پوشه آماده است.
      اعلام نحوه ثبت گروه‌های موسیقی
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین به‌نحوه ثبت گروه‌های موسیقی پرداخت و بیان کرد: ارائه فرم درخواست ثبت گروه موسیقی توسط سرپرست گروه و یک حلقه لوح فشرده تصویری با کیفیت مناسب از اجرای گروه (شامل حداقل یک قطعه با تمام اعضا گروه) اجرای کنسرت،جشنواره و... قابل بررسی نخواهد بود.
احمدی یادآوری کرد: تکمیل فرم بانک اطلاعات گروه‌ها و اعضای موسیقی، عکس جمعی از گروه با سازهای مربوطه، یک برگ کپی کارت ملی و یک قطعه عکس پرسنلی اعضا گروه(پشت‌نویسی شده)، گواهی مبنی‌بر تأیید فعالیت گروه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بررسی سوابق گروه از سوی کارشناسان انجمن موسیقی استان بر اساس مستندات پرونده آن‌ها، بازنگری نمونه اجرا توسط کارشناسان انجمن موسیقی، ثبت پرونده و صدور پروانه برای گروه، از دیگر موارد نحوه ثبت گروه‌های موسیقی به‌شمار می‌رود.
وی در پایان هدف از ثبت گروه‌های موسیقی استان را تشریح و اضافه کرد: استان کردستان دارای گروه‌های موسیقی فراوانی است که تاکنون در هیچ صنف و گروهی از سوی هیچ نهادی ثبت نشده‌اند، طبعاً مورد حمایت نیز قرار نگرفته‌اند و اکثر هنرمندان عضو گروه‌های موسیقی، فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند، بر این اساس ثبت و شناسایی این گروه‌ها برای این اداره‌کل بسیار حائز اهمیت است تا مورد حمایت و در صورت داشتن شرایط لازم از سوی صندوق اعتباری هنر کشور، بیمه تامین اجتماعی شوند.

شناسه خبر 24654