شناسه خبر:82147
1403/2/16 18:51:42

استاندار همدان گفت: اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دولت مردمی سیزدهم بی‌نظیر بوده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نخستین جلسه از کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ابراز کرد: ایجاد شهرک‌های جدید مشکل دیرینه همدان را حل می‌کند و اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دولت مردمی سیزدهم بی‌نظیر بوده است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و تأمین انرژی نظیر آب، برق، گاز و نیز تسهیل و تسریع امور طی طول سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: ضمن رایزنی‌های انجام‌شده با بخش خصوصی 80 هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنفی مناسب و مکانیزه مبتنی بر اصول فنی و مهندسی جهت ارتقای استان همدان درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان توضیح داد: در دولت مردمی سیزدهم دو شهرک جدید با مقیاسی بیش از 300 هکتار به استان همدان اضافه شده است؛ به‌طوری که زمینه ایجاد بیش از یک‌هزار و 200 شغل را فراهم خواهد آورد.

مصطفی حقیقی با بیان اینکه در دو سال گذشته بالغ‌بر 300 هکتار به اراضی صنعتی استان اضافه شده است، تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت این است که در قالب یکی از مصوبات اشاره‌شده در یک پهنه‌ 80 هکتاری قرار است بزرگ‌ترین شهرک صنفی- صنعتی کشور ساخته شود که نخستین شهرک مشارکتی ایران در سالی که مزین به‌نام رشد تولید با مشارکت مردم است، خواهد بود و به‌ این ترتیب یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر همدان درخصوص ترافیک و سیما و منظر شهر را مرتفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نهضت توسعه صنعتی و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در دولت سیزدهم به راه افتاد، اضافه کرد: این مهم با هدف افزوده شدن بیش از یک‌هزار هکتار به اراضی صنعتی استان، تا انتهای دولت مردمی سیزدهم به‌سرعت‌ و‌ جدیت درحال پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان، بهار، ملایر و تقریباً همه‌ شهرستان‌های استان مسئله‌ ایجاد یا توسعه شهرک و نواحی صنعتی در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 82147