شناسه خبر:25633
1399/5/4 00:37:24

بی‌آبی در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، داد اهالی روستاهای «چم‌شهران» و «چم‌کبود» را درآورد تا مردم در اعتراض به این مسئله، برای ساعاتی جاده پلدختر- خرم‌آباد را مسدود کنند.

روز چهارشنبه هفته گذشته، اهالی روستای «چم شهران» و «چم کبود» در اعتراض به قطعی آب آشامیدنی، جاده پلدختر- خرم‌آباد را مسدود کردند.

بی‌آبی؛ اهالی روستای «چم‌شهران» و «چم‌کبود» بخش معمولان را با 68 خانوار، به مشقت انداخته است.

زهرا عزیزی؛ دهیار روستای چم‌شهران اظهار کرد: مشکل بی‌آبی در گرمای 50 درجه، اهالی روستای چم‌شهران و چم‌کبود بخش معمولان با 68 خانوار و 200 نفر جمعیت را به مشقت انداخته و کلافه کرده، این در حالی است که آن‌ها با کولرهای آبی، منازل خود را خنک می‌کنند.

وی افزود: عملیات اجرایی آب‌رسانی به این روستاها، حدود دو سال پیش از سوی اداره آب‌وفاضلاب پلدختر از شهر معمولان، آغاز و تا امامزاده محمد که حدود دو کیلومتر است، ادامه پیدا کرد.

* اعتراض مجموعه راهداری، پروژه آب‌رسانی به «چم‌شهران» را متوقف کرده است

دهیار روستای چم‌شهران معمولان گفت: متأسفانه این پروژه که از کنار جاده پلدختر-خرم‌آباد می‌گذرد، پس از اعتراض اداره راهداری، متوقف و تجهیزات آن جمع‌آوری شد.

عزیزی افزود: فشار بی‌آبی با وجود گرمای هوا، باعث شد تا مردم داد خود را از طریق تجمع، اعتراض و انسداد جاده پلدختر-خرم‌آباد به گوش مسئولان برسانند.

وی یادآوری کرد: پس از یک‌ونیم ساعت با حضور امام‌جمعه، مسئولان بخشداری معمولان، نیروی انتظامی، مسئولان اداره‌های راهداری و آب‌وفاضلاب شهرستان پلدختر، ضمن دعوت به آرامش و پس از قول مساعد مسئولان برای پیگیری رفع بی‌آبی در روستاها، مردم به خانه‌های خود بازگشتند و جاده بازگشایی شد.

* لوله‌کشی آب آشامیدنی روستای چم‌شهران در بستر رودخانه نیاز به ترمیم و اصلاح شبکه دارد

فرماندار پلدختر نیز در این رابطه گفت: لوله‌کشی آب آشامیدنی روستای چم‌شهران، در بستر رودخانه نیاز به ترمیم و اصلاح شبکه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده دارد و این اصلاح‌سازی در حال انجام است.

حسن رضاییان اظهار کرد: با توجه به اینکه سازه بتنی این پروژه، در منطقه گاوزرده به جاده چسبیده و بستر جاده در جریان سیل سال گذشته قطع شده، برای جلوگیری از قطع آب اهالی روستا و ایجاد خلل در آب‌رسانی به روستا در اتفاقات مشابه در آینده، نیاز به اصلاح و کار کارشناسی دارد.

وی افزود: ازاین‌رو در چگونگی رفع نقص و اصلاح کارشناسی خط لوله، اختلاف نظری بین راهداری و آب‌وفاضلاب بود که برطرف شده است.

* مشکل مردم طی هفته آینده رفع می‌شود

فرماندار پلدختر گفت: پروژه آب‌رسانی به روستای چم‌شهران، بیش از هفت کیلومتر است که بیش از چهار کیلومتر عملیات اجرایی آن، انجام و حدود سه کیلومتر باقی مانده که پس از اصلاح بستر رودخانه، طی هفته آینده برطرف و مشکل رفع می‌شود.

رضاییان قطعی 16 ماهه آب در روستای چم‌شهران را تکذیب کرد و افزود: آب آشامیدنی روستای چم‌شهران قطع نبوده، بلکه با اُفت فشار مواجه شده و درصورت قطعی آب نیز با تانکر سیار به اهالی آب‌رسانی می‌شود.

وی یادآوری کرد: این موضوع باعث شد تا اهالی روستا، اقدام به انسداد جاده ترانزیتی پلدختر-خرم‌آباد کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 25633