شناسه خبر:26786
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر:رئیس اداره حفاظت‌ محیط‌زیست کوهدشت از مرگ ماهیان در مادیان‌رود خبر داد و گفت: کم‌آبی مرگ تعدادی از ماهیان این منطقه را رقم زده ‌است.

حمید طولابی اظهار کرد: مادیان‌رود یکی از سرشاخه‌های مهم رودخانه کشکان است که آب‌دهی آن به‌دلیل افت سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته ‌است.

وی به مرگ ماهیان در سرشاخه مادیان‌رود کوهدشت اشاره کرد و افزود: در این شهرستان با بحران آب به‌ویژه در فصل تابستان مواجه هستیم و رعایت‌نکردن حق‌آبه محیط‌زیست، مشکلات زیست‌محیطی را در این منطقه رقم می‌زند.

رئیس اداره حفاظت ‌محیط‌زیست کوهدشت عنوان کرد: برداشت بی‌رویه آب در سرشاخه مادیان‌رود، کم‌‌آبی این منطقه را تشدید کرده ‌است و با توجه به همین مسئله ماهیان در معرض مرگ قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بازدید از مادیان‌رود بیان کرد: امروز به‌همراه کارشناسان و محیط‌بانان محیط‌زیست کوهدشت این منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و تعدادی از ماهیان در حال مرگ را به گودال‌های آب منتقل کردیم.

طولابی با تأکید بر اینکه تبخیر آب، بارش نامناسب و عدم ورود آب کافی باعث مرگ تعدادی ماهی در روزهای گذشته شده‌ است، گفت: از کشاورزان حاشیه مادیان‌رود تقاضا داریم که حق‌آبه محیط‌زیست را رعایت کنند و همچنین باید از کشت‌ محصولات آب‌دوست در این منطقه جلوگیری شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 26786