شناسه خبر:27571
1399/6/6 11:51:53

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد جامع شهر همدان اقامه می‌شود.

حسن کرمی‌نور روز گذشته اعلام کرد: نماز ظهر عاشورا با رعایت شرایط اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسجد جامع همدان به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان برگزار می‌شود.

به گفته وی نماز ظهر عاشورا باید در فضای باز برگزار شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری برای نمازگزاران و همه افراد شرکت‌کننده در آیین نماز الزامی است.

معاون ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه استفاده از سجاده و مهر شخصی برای نمازگزاران ضروری است، افزود: کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات به‌وسیله مسئولان برگزاری انجام می‌شود.

کرمی‌نور اظهار کرد: از دیگر تدارکات لازم برای اجرای این فریضه، گندزدایی در ورودی و سطوح مشترک محل‌های برگزاری، قبل و بعد از مراسم توسط مسئولان برگزاری بوده و امکانات ضد عفونی دست شرکت‌کنندگان در این آیین نیز فراهم شده است.

همدان دارای دو هزار و 300 هیئت ثبت‌شده و 700 هیئت غیر رسمی است و همه‌ساله نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در میدان اصلی شهر همدان برگزار می‌شد.

نماز جمعه از دو هفته گذشته در همدان دایر شده و در 20 نقطه استان که شرایط زرد و نارنجی کرونایی دارند، اقامه می‌شود.

شناسه خبر 27571