شناسه خبر:30019
1399/7/20 16:46:57

نماینده ولی فقیه در استان و امام‎جمعه همدان بر پیوست‌نگاری برای تمام طرح‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی استان تأکید کرد و گفت: این کار با هدف جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی ضروری است.

حجت‎الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: پیوست فرهنگی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: پیوست‌نگاری طرح‌ها باید توسط افراد متخصص در معماری اسلامی، فرهنگ ملی و دینی و مسائل کلان استان باشد.

امام‎جمعه همدان با بیان اینکه تهیه پیوست فرهنگی باید بر پایه کارشناسی عمیق و دقیق جامعه‌شناسی انجام شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی بر این فرآیند نظارت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: شناسایی افراد متخصص در اولویت قرار گیرد تا اجرای این طرح معطل نماند.

وی ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و افزود: این شورا نیازمند بازتعریف است تا فعال و اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‎موثقی یادآوری کرد: برخی از مشکلات و ابهامات قانونی موجود باید مرتفع شود تا عملکرد شورای فرهنگ عمومی بهبود یابد.

امام‌جمعه همدان یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی و اثربخشی آن را نظارت بر پیوست‌نگاری طرح‌های استان دانست و خواستار تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه شد.

استاندار همدان با تأکید بر اهمیت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان، گفت: طرح‌های تدوین‌شده در این راستا را حمایت کرده و از پشتیبانی مالی و اعتباری مراکز قرآنی دریغ نمی‌کنیم.

سیدسعید شاهرخی اظهار کرد: برای حمایت از مؤسسات قرآنی محدودیتی نداریم و هر طرحی در راستای توسعه و ترویج مباحث قرآنی ارائه شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

استاندار همدان بر پشتیبانی و سامان‌دهی مراکز قرآنی تأکید کرد و افزود: بانک اطلاعات قرآنی تشکیل شود تا بتوانیم خدمات دهیم و سرویس‎دهی کنیم.

وی گفت: مراکز قرآنی نیازمند تجهیزات از محل اموال مازاد استانداری و دستگاه‌های اجرایی تجهیز می‌شوند تا کمبودهای آن‌ها جبران شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در کنار طرح‌های قرآنی به مسائل فرهنگی نیز باید توجه ویژه شود که نمونه آن تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های استان است.

استاندار همدان افزود: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح‌های بزرگ و مؤثر باید مجهز به پیوست فرهنگی باشند.

وی یادآوری کرد: پیوست‌نگاری طرح‌ها نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر بوده که در دست پیگیری است.

شناسه خبر 30019