شناسه خبر:30651
1399/8/1 18:20:44

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر حمایت از صنایع، گفت: به‎زودی مرکز شبانه‌روزی برای رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های واحدهای تولیدی استان راه‌اندازی می‌شود.

ظاهر پورمجاهد در آیین اهدای تندیس استاندارد به کارخانه سیم و کابل همدان اظهار کرد: این مرکز براساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور تعدادی از کارشناسان برای بررسی و پیگیری مسائل و گرفتاری های واحدهای تولیدی و صنعتی دایر می‌شود. 

وی گفت: این مرکز شبانه‌روزی به‎صورت تلفنی و حضوری آماده پاسخگویی به صاحبان صنایع است تا در سریع‎ترین زمان خواسته‎ها و مشکلات آن‎ها را پیگیری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: در حد توان و بضاعت استان برای جذب سرمایه‌گذاران جدید، حفظ اشتغال و رونق تولید تلاش می‌کنیم تا در شرایط کنونی بخش تولید کمترین آسیب را ببیند. 

پورمجاهد با اشاره به محدودیت‎های صادراتی، مشکلات تأمین ارز و کمبود منابع بانکی، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید برای استفاده بهینه از امکانات موجود تلاش کنیم. 

به گفته او از سال گذشته تاکنون ۸۵ واحد کوچک و بزرگ راکد استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل و فصل گرفتاری‎های مشکل‎دار به طور مستمر رسیدگی می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان استانداردسازی را از شاخص‎های مهم در توسعه تولید و صادرات دانست و افزود: فعالان اقتصادی استان برای موفقیت در بازارهای جهانی باید به استاندارد توجه کنند.

وی با تأکید بر فرهنگ‎سازی و ترویج استانداردسازی در بین صنایع، یادآوری کرد: امروزه استاندارد تنها نشانه مرغوبیت و کیفیت یک کالا برای مصرف‎کنندگان نیست، بلکه دروازه ورود به صادرات و جذب مشتری‎های خارجی است. 

پورمجاهد مدیران توانمند و برنامه‎ریزی دقیق تولید و فروش را از عوامل موفقیت واحدهای صنعتی دانست و گفت: وجود مدیران متخصص در کنار مقوله استاندارد و برندسازی موجب موفقیت واحدهای تولیدی می‌شود. 

سه واحد صنعتی همدان به‎عنوان صنایع برتر استاندارد برگزیده شده و مسئولان با حضور در این واحدها ضمن اهدای تندیس و لوح سپاس از زحمات آن‎ها در جبهه تولید و اشتغال قدردانی کردند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 30651