شناسه خبر:39432
1400/1/30 09:57:00

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: ورود فن بازار به صنایع تبدیلی کشاورزی ضروری است.

خالد جعفری در نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه‌ای استان در سال 1400 اظهار کرد: موضوع فن بازار چیزی نیست که واحدهای اقتصادی ما با آن بیگانه باشند، اما لازم است به‌صورت یک بسته پیشنهادی به واحدهای صنعتی ارائه شود.

وی افزود: می‌خواهیم در راستای اقتصادی‌تر کردن واحدها و دستیابی به تولید بیشتر و طبیعتاً بازارهای وسیع‌تر، فناوری روز را جایگزین فناوری گذشته کنیم.

جعفری یادآوری کرد: سرعت رشد فناوری در کشورهای توسعه‌یافته خیلی زیاد شده است، ارتباطات فاصله میان فناوری را در کشورها بسیار کم کرده که در استان ما این موضوع را به‌صورت جدی در فن بازار می‌بینیم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فن بازار باید در موارد اثرگذار به‌ویژه موارد کلان وارد شود، در این صورت می‌توانیم بگوییم موفق عمل کرده‌ایم.

وی خواستار ورود فن بازار به صنایع تبدیلی کشاورزی شد و افزود: راحت‌ترین کار، تولید است؛ بنابراین باید در مراحل بعدی یعنی بازاریابی و فروش ورود کنند.

جعفری بر ضرورت تدوین برنامه‌های فن بازار استان در این جلسات تأکید و این امر را موجب افزایش بازدهی تولید در استان و جهت‌دهی به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز عنوان کرد.

* ضرورت پشتیبانی از واحدهای دانش‌بنیان

وی پشتیبانی از واحدهای دانش‌بنیان را موجب تقویت آن‌ها و توسعه استان دانست و خواستار بازنگری در اعتبارات و پشتیبانی‌های مصوب در این زمینه شد.

جعفری در خوشه فرش به‌عنوان سومین خوشه ایجادشده در استان هم اظهار کرد: با وجود اینکه فرش جایگاه خاصی در استان دارد، اما به دلایلی از جایگاه واقعی خود دور شده است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح تحصیلات و رفاه در جامعه موجب شده تا مردم علاقه‌ای به انجام کارهای سخت نداشته باشند، خاطرنشان کرد: افزایش سطح سواد و دسترسی آسان به اطلاعات و امکانات می‌تواند راهی برای تغییر در سبک فرش‌بافی باشد.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه شرکت فرش جایگاه گذشته خود را از دست داده، تأکید کرد: خوشه می‌تواند تحولی در صنعت فرش باشد، اما لازم است در صنایع پیشین و پسین آن نیز ورود شود.

 

شناسه خبر 39432